//Plugins sense CDN ?>
‘Ha estat una experiència molt maca, hem conegut molta gent i hem pogut practicar anglès’, afirma Loida Camats, una jove calafina que va ser a Siemianowice Slaski (Polònia) juntament amb cinc companys més de l’institut Alexandre Riquer de Calaf en el marc del programa Comenius a principis d’aquest mes. El de Calaf, però, no és l’únic centre que participa en programes d’aquest tipus, a l’institut de Montbui 20 alumnes de primer de batxillerat van ser a Cardiff a finals de l’any passat durant 15 dies.
Adolescència i medi ambient
Es tracta de diferents programes que treballen algun aspecte en concret conjuntament amb altres centres internacionals. En el cas de l’Institut de Calaf, la temàtica era ‘Better prevent than cure’ és a dir, és millor curar que prevenir. Sota aquest títol els estudiants van treballar durant un curs les principals problemàtiques que poden aparèixer en l’adolescència com el tabaquisme, l’anorèxia, l’addicció a la televisió, internet, videojocs o les drogues i l’alcohol.
Pel que fa a la sortida de l’Institut de Montbui, el projecte forma part d’una beca dins del programa ‘Aprenentatge actiu d’idiomes’ del Departament d’Ensenyament en el quan els alumnes han realitzat un estudi comparatiu del tractament de residus i protecció mediambiental entre la zona de Gal·les i Catalunya.
Conèixer noves cultures
Miguel Ángel Campos, director de l’Institut de Calaf, va acompanyar els sis alumnes fins a Polònia, el que més en subratlla és la possibilitat que tenen els joves -en aquet cas de 3r d’ESO-, de conèixer estudiants d’altres països: ‘aprenen altres maneres de treballar i de ser’.
Així ho confimra Loida Camats que va ser a Polònia compartint un projecte amb estudiants de Turquia, Itàlia i de la mateixa Polònia: ‘Ens hem adonat que els problemes dels adolescents es repeteixen en tots els països gairebé de la mateixa manera’.
L’anglès, la llengua vehicular
Tant per als alumnes de Calaf com per als de Santa Margarida de Montbui, l’estada va suposar una oportunitat per practicar l’anglès que aprenen a l’escola ja que van utilitzar-lo com a llengua vehicular. A més, amés, en el cas dels 20 alumnes de Montbui durant els 15 dies que van ser a Cardiff, van fer classe d’anglès durant els matins. D’aquesta manera dedicaven les tardes a conèixer el país i els caps de setmana a treballaren el projecte encarregat.
El viatge, un incentiu
Normalment aquests programes els fan tots els alumnes d’un curs però les subvencions o beques que aconsegueixen els centres només permeten que uns quants estudiants puguin marxar fora i ‘posar la cirereta del pastís’ al treball de tot un any. Escollir quins són els alumnes que marxaran és una tasca dels professors; poder marxar, un incentiu pels estudiants.
Miquel Àngel Campos, director del centre, explica que la selecció no només es fa tenint en compte les notes, que també, sinó que es valora el treball, esforç i dedicació que els alumnes han destinat a l’assignatura al llarg de tot el curs.
No hi ha millor manera d’aprendre i agafar autonomia personal com viatjar. és la millor manera d’invertir en els nostres joves i el seu futur.Viatjar obre cor i ment.
Joanma
Igualada
27 de gener 2012.11:05h
Tens tota la raó Victor, per aixó els revisors de la Renfe tenen tot aixó que dius.