//Plugins sense CDN ?>
Aquest 2019, el consistori continua amb la construcció de trams de l'Anella Verda d'Igualada. Per una banda, es comença a enllestir el tram de Fàtima, que podria estar llest abans de l'estiu, mentre que han començat les obres del sector que unirà des del mirador de Montserrat a Can Roca, al tram de les Guixeres.
Els propers mesos l'Ajuntament d'Igualada preveu posar en marxa nous trams de l'Anella Verda. Es tracta de les obres de l'extrem de Ponent del circuit, que es troben "en el seu equador". Aquest tram unirà els barris de Fàtima i de Set Camins. Té un quilòmetre de longitud i arrenca a la cruïlla entre el carrer Nostra Senyora de la Paloma i l'Avinguda Nostra Senyora de la Pietat, continua en paral·lel a l'Av Nostra Senyora de la Pietat fins la rotonda amb la carretera N-IIa i continua en paral·lel a la mateixa, travessant el pont existent i arribant a l'Av. Doctor Pasteur.
Una vegada estigui enllestida aquesta actuació, vianants i ciclistes disposaran d'un vial en paral·lel a la calçada, de traçat i estètica agradables, segur i integrat en el paisatge, que permetrà passejar i practicar esport. Tindrà un paviment de sauló, il·luminació, senyalització, elements de seguretat, drenatge d'aigües pluvials i enjardinament als seus laterals. El recorregut passa també pel pont de la N-IIa sobre el torrent de Valldaura, una construcció de mitjan segle XX que té una llargada d'uns 80 metres, on també es faran les adequacions necessàries per permetre el pas de les persones amb comoditat i seguretat. També hi ha la previsió, aquesta primavera, d'eixamplar i asfaltar la calçada de l'Av. Nostra Senyora de la Pietat, des del c/ Nostra Senyora de la Paloma fins la rotonda de la carretera N-IIa.
En paral·lel, aquesta setmana arrenca la primera fase d'obres d'extensió de l'Anella Verda de les Guixeres, entre el Mirador de Montserrat i el camí de Can Roca, a l'extrem Nord del polígon industrial de Les Comes. El corriol ja existent té uns 700 metres de longitud i ara l'Ajuntament hi durà a terme la mínima intervenció necessària per a facilitar el pas de persones i bicicletes, alterant el mínim possible l'entorn natural per on discorre. La voluntat és fer-lo "més transitable i segur, apte perquè el màxim nombre de persones hi puguin practicar activitat física i passejar a peu o amb bicicleta, però respectant el seu caràcter forestal".
La fase 1 consta de la intervenció en els primers 200 metres immediatament successius al mirador. L'actuació en aquest nou tram consistirà bàsicament a condicionar un camí d'entre 2 i 3 metres d'amplada, amb una superfície de sauló uniforme i lliure d'obstacles. Al seu lateral s'hi farà una cuneta vegetal que permeti una adequada evacuació de les aigües pluvials, que es conduiran cap a nous punts d'acumulació i recollida que afavoreixin l'aparició de zones humides i generin nous biòtops naturals. Pel que fa a l'arbrat existent, només es faran esporgues selectives per eliminar les branques que puguin suposar un perill o un obstacle.