TORNAR

Anoia Turisme dóna a conèixer els projectes que té en marxa

La marca turística impulsada pel Consell Comarcal vol sumar el màxim de municipis de l'Anoia

societat
Dimecres, 6 novembre 2013. 11:30. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L’àrea de Promoció Comarcal i Desenvolupament Econòmic del Consell Comarcal de l’Anoia ha presentat les línies de treball d’Anoia Turisme als alcaldes i regidors dels diferents municipis del territori amb la intenció de poder-hi anar sumant els que encara no s’hi han integrat i donar a conèixer els projectes que té.

Presentació d'Anoia Turisme als alcaldes de l'Anoia

D’una banda, es van presentar els acords que Anoia Turisme té amb la Diputació de Barcelona, que justament fa poc ha desenvolupat una marca pròpia per promocionar tota la província sota el nom de “Paisatges de Barcelona”. També es va explicar el funcionament de la promoció del turisme comarcal a través d’Internet (anoiaturisme.cat, anoiaenviu.cat i altaanoia.info), es va donar a conèixer la prova pilot que s’està fent amb la Diputació per formar els diversos establiments que acullen turistes perquè puguin convertir-se en punts d’informació turística, i es va informar de s’està treballant en l’edició d’ un nou mapa turístic comarcal, es farà un catàleg Sports Premium l’any que ve i s’actualitzaran les fotografies dels municipis i punts d’interès.

D’altra banda, des d’Anoia Turisme es van explicar els projectes en els quals s’està treballant en aquest moment per atraure visitants a la comarca que, principalment, són iniciatives enfocades a promocionar el turisme cultural, el gastronòmic i l’esportiu. En el primer bloc hi ha el concepte “Anoia, terra de castells”, que té fins a 43 castells inventariats, dels quals 14 són visitables i 11 més tenen possibilitats de convertir-s’hi, mentre que la resta es troben més degradats. S’està treballant en la creació d’un producte turístic específic per aquest àmbit i de moment es marcaran en un mapa i s’hi explicaran les seves opcions de visita.

Pel que fa al turisme gastronòmic, es segueix treballat sota l’eslògan “L’Anoia, del camp a la taula” amb empresaris el sector agroalimentari i els restauradors per crear sinèrgies. En aquest àmbit, l’any que ve 2014 s’editarà un calendari amb imatges i receptes de diversos restaurants que ofereixen productes de la comarca a les seves cartes.

I en el bloc esportiu, existeix el concepte “Anoia Sports Premium” que promociona els esdeveniments esportius que van més enllà de la pràctica de l’esport. Es tracta d’actes esportius que, alhora, promocionen el territori i el dinamitzen econòmicament com per exemple l’European Balloon Festival, l’Anoia Race Tour o l’Open Arcadi Manchón de tennis. L’Anoia es vol posicionar com a destinació de turisme esportiu i està treballant amb la Generalitat per aconseguir-ho, però també amb els establiments hotelers i amb els municipis i entitats que organitzen aquests esdeveniments.

En l’àmbit esportiu també destaquen els equipaments The Outdoor Center que la comarca té a l’Alta Anoia (Prats de Rei), a la Conca (Castellolí) i a l’Anoia Sud (Hostalets de Pierola). El seu paper és el de dinamitzar el territori a través de la promoció d’activitats esportives a l’aire lliure.

La reunió amb alcaldes i regidors on es van explicar tots aquests treballs d’Anoia Turisme, la van presidir els consellers comarcals Jordi Calpe (Promoció Comarcal i Noves Tecnologies), Marijo Aubarell (Turisme i Comerç) i Bet Andreu (cap de l’Àmbit de Promoció Comarcal i Desenvolupament Econòmic).


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.