El Consell Comarcal de l'Anoia juntament amb la Diputació de Barcelona han coordinat un viatge de periodistes per a mostrar-los els actius turístics de la comarca. El grup, format per redactors i fotògrafs de diferents publicacions d'arreu del país, va recórrer durant tres dies diferents punts d'interès històric, cultural i gastronòmic. L'objectiu és donar a conèixer l'oferta del territori anoienc, sovint desconeguda pel gran públic, potenciant la seva difusió a través dels mitjans de comunicació.
La riquesa cultural, històrica, paisatgística i gastronòmica de la comarca es va donar a conèixer a periodistes -principalment vinguts de l'àrea de Barcelona-, en una iniciativa del Consell Comarcal, la setmana passada. La visita va començar dijous a la tarda amb un recorregut per l'Alta Anoia, on els periodistes van descobrir espais com el Memorial de l'Exèrcit Popular de Pujalt o la torre de la Manresana. Seguidament es van desplaçar a Sant Martí de Tous on van poder visitar el centre històric i el castell d'aquesta població. També se'ls va donar a conèixer el Festival de Llegendes, que va despertar l'interès dels redactors. La jornada va acabar amb un sopar de tapes a Cal Vicens. La primera nit, el grup es va allotjar a l'Hotel Amèrica d'Igualada.
Els professionals van recórrer diversos punts de la comarca
Dissabte va ser el torn de l'Anoia Sud. Un dels plats forts de la jornada va ser l'excursió al Castell de Claramunt, on els responsables de Turisme del Consell van presentar el projecte "Anoia, Terra de Castells". Tot seguit el grup es va desplaçar a Capellades, per visitar el Museu Molí Paperer, el parc NEAN i tastar l'Arròs Paperer al restaurant Amadeus. La jornada va continuar amb la descoberta del nucli antic de Piera i els seus edificis emblemàtics com cal Sastre o el castell. La ruta es va tancar amb una visita guiada a les caves Pagès Entrena que ens van oferir un tast de productes de proximitat maridat amb cava. De tornada a Igualada, l'espectacle del Night Glow va posar la cirereta del pastís.