//Plugins sense CDN ?>
El Govern ho anunciava aquest dijous. Aviat es farà la licitació de la variant i del desdoblament de Martorell a Sant Esteve Sesrovires, una altra actuació que s'engegarà l'any vinent. Fins el 2025, s'invertiran 80 milions d'euros en aquest sector.
El secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, era aquest dijous a Piera per explicar als ajuntaments de la zona que "les obres de desdoblament de la B-224 entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires i de construcció de la variant de Piera" es liciten aquesta tardor i començaran l'any vinent. Les actuacions permetran treure del nucli urbà de Piera i del sector del Pou del Merli de Martorell uns 36.500 vehicles diaris.
Les obres formen part del programa que el Departament està desplegant per a millorar la capacitat i la funcionalitat d'un dels principals eixos de comunicació de la zona. La B-224, que pertany a la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat, discorre entre Vallbona d'Anoia –on connecta amb l'Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l'A-2 i l'AP-7, tot unint altres municipis com Piera, Masquefa, Sant Llorenç d'Hortons i Sant Esteve Sesrovires. En funció del tram, registra trànsits entre els 7.000, els 13.000 i els 29.000 vehicles diaris.
En el marc d'aquest pla, entre 2018 i 2020, la Generalitat ha portat a terme cinc actuacions enfocades sobretot en la millora de diversos elements de seguretat viària; per exemple, s'ha millorat el ferm en un tram entre Capellades i Piera, la implantació d'un separador de fluxos per a reforçar la separació de sentits de la circulació i la instal·lació de noves barreres de seguretat al terme de Masquefa o la formació d'un carril central de gir a Sant Esteve Sesrovires.