TORNAR

Arrenca la prova pilot de transport a demanda al polígon de les Comes

Els sis primers viatges del servei seran gratuïts

societat
Dissabte, 20 març 2021. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Amb el servei Clic.cat neixen dues línies, TAD1 i TAD2, que connectaran en transport públic sostenible el polígon de les Comes amb Igualada, Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui. En la presentació de la prova pilot al Parc Central, es ressalta que "és un pas" cap a la reducció de la dependència del vehicle privat i, per tant, de la contaminació atmosfèrica.

Des del 15 de març, el polígon de Les Comes compta amb un servei de transport a demanda. Una acció que s'ha coordinat amb dos altres ajuntaments de la Conca i el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat. L'objectiu és connectar en transport públic sostenible els polígons industrials amb els municipis adjacents i evitar l'ús del vehicle privat oferint una "alternativa eficient, còmoda i segura".

La presentació, aquest dimecres, va comptar amb la presència de l'alcalde d'Igualada, Marc Castells, el president de la Unió Empresarial de l'Anoia, Joan Domènech, el president de l'Associació d'Empresaris del Polígon Industrial de les Comes, Joan Mateu, Carme Pros, gerent de TGO, i els regidors de Mobilitat d'Igualada, Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui.

Joan Mateu subratllava la satisfacció d'AEPIC per veure "com es fa realitat aquest servei i ha recordat que aquesta era una proposta llargament esperada i demanada per tots els usuaris del polígon". Fins ara, l'ús del cotxe per arribar a la feina "resultava sovint imprescindible, ja que no hi havia cap més alternativa". Per la seva part, Joan Domènech destacava que "aquest transport a demanda pretén ser un primer pas cap a la transformació del model de mobilitat cap a una mobilitat més sostenible, descarbonitzada i menys depenent del vehicle privat".

Carme Pros expressava que el transport a demanda "és una aposta moderna i que sabem que tindrà molt de futur". Finalment, Marc Castells apuntava que "és una gran iniciativa que només funcionarà amb el compromís de totes les persones treballadores que creguin que, perquè aquest món sigui millor, val la pena reduir la mobilitat amb vehicle privat". És una iniciativa de la mà de la Direcció General de Transports, l'AMTU i l'ATM. 

Els serveis de transport a la demanda es presten amb vehicles adequats a les necessitats de mobilitat existents, habitualment amb vehicles de menys de nou places de forma que s'eviten els desplaçaments ineficients i es redueixen les emissions al prestar-se només aquells serveis que han estat prèviament contractats. Pel que fa les tarifes, els sis primers viatges seran gratuïts per tal que els ciutadans que treballen al polígon puguin provar el servei. A partir d'aquí, el bitllet senzill costarà 1,7 euros, que és el mateix preu del bitllet senzill a Igualada, i a partir de 10 viatges, el preu es reduirà a 1,1 euros per viatge.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.