//Plugins sense CDN ?>
Fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat afirmen que s'ha activat ja l'anunciada auditoria al servei de bus Igualada-Barcelona que gestiona la Hispano Igualadina del grup Monbus. L'administració ha avisat que no es permetran més incompliments a l'empresa.
En qüestió de sis mesos la Generalitat vol tenir enllestida l'auditoria externa sobre el corredor de bus Igualada-Barcelona. Segons l'administració "ja es va adjudicar i els treballs s'estan començant a fer". La previsió és que els resultats es donin a conèixer el novembre. Segons els ajuntaments les darreres setmanes han tingut lloc més reunions entre les administracions implicades i se'n preveu una de nova la setmana vinent. Amb els resultats definitius que cal donèixer, doncs, aquest mateix any, el Secretari General de Mobilitat Ricard Font ha afirmat que es poden plantejar treure la concessió a l'empresa.
Font va parlar "de darrera oportunitat" i han afirmat que seguiran amb lupa el servei els propers mesos, especialment el mes de setembre, quan arrencaran les classes i es produeix l'increment de demanda més gran. L'auditoria es va anunciar pel setembre, però es retardarà unes setmanes. El Govern manté que, de tota manera, seran inflexibles en l'aplicació de les mesures.
El plec de clàusules, desconegut
Malgrat que s'ha confirmat per part de la Generalitat que el venciment del contracte pel corredor és el 2028, el departament no ha satisfet malgrat les demandes de diferents parlamentaris el plec de clàusules tècniques, ni quan s'han amparat en la llei de transparència. Les xifres que s'han pogut donar a conèixer són les del contracte-programa. En el cas referent al dels serveis del 2016, el departament de Territori i Sostenibilitat va augmentar sensiblement els diners destinats a Monbus per la línia Exprés que va d'Igualada a Barcelona. El corredor Igualada-Barcelona va ser subvencionat amb quasi 950.000 euros aquest any, més de 100.000 euros respecte el 2015.
La Generalitat paga per aquesta línia més del triple de subvencions que qualsevol altra (la següent segueix sent Martorell-el Bruc, amb 292.000 euros). Aquestes aportacions es calculen en base a la previsió de passatgers i quilometratge que hi haurà a la línia. En total, les aportacions de l'administració catalana a Monbus estan sobre els 2,3 milions d'euros cada any per 21 línies diferents.
Aquestes subvencions, però, estan cenyides a que l'empresa compleixi els compromisos d'un "pla d'innovació i millora" que figura en el mateix contracte-programa. Fins i tot, en un punt posterior, s'afirma que els incompliments en els estàndards de qualitat o la constatació de deficiències en les revisions, pot suposar la rescissió del contracte programa (que no de la concessió). Malgrat les diferents tempestes de l'any passat, el contracte no es va rescindir.