TORNAR

L'augment de queixes contra la Hispano fan asseure Generalitat i empresa

Des del mes de juny s'han rebut 240 queixes

societat
Divendres, 12 octubre 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Des del mes de juny l'aplicació gratuïta per a mòbil #hispanofail ha rebut 240 queixes dels usuaris de la Hispano Igualadina. Aquest augment de protestes ha fet que la Generalitat es reuneixi amb l'empresa Monbus per mirar de trobar una solució al problema.

Imatge de l'aplicació #hispanofail

El mal servei de la Hispano Igualadina torna a ser tema de conversa entre els anoiencs, de fet no ho ha deixat de ser mai entre els usuaris que viatgen amb aquest transport diàriament.

Cada dia s’envien noves queixes per diversos motius. Així ho demostren les dades de l’aplicació #hispanofail, que indiquen que des del mes de juny (quan es va crear) han rebut 240 queixes dels usuaris, és a dir, unes 55 queixes al mes, o el que seria el mateix, dues al dia aproximadament. Això sense comptar el mes d’agost, quan els estudiants, que són la gran part d’usuaris, no van a Barcelona.

Aquestes dades són superiors a les que la setmana passada va fer públiques el grup d’ICV-EUiA qui es queixava al govern d’Igualada de la ‘manca de seguiment’ sobre aquest tema.

La reacció

El regidor d’urbanisme, Jordi Pont, agraeix la paciència que té la gent que ‘ens fa arribar les seves queixes a través d’#hispanofail’, recordant que aquesta aplicació per a mòbil té relació directe amb el correu electrònic de l'Ajuntament, i que cada dia al matí ‘es reenvien a la Generalitat i a l’empresa Monbus-Hispano Igualadina’.

Pont assegura que 'aquest gota a gota de la gent ha fet conscienciar més a la Generalitat' i aquesta mateixa setmana ‘tenim constància que la Direcció General de Transports i l’empresa s’han reunit per tractar l’assumpte i si cal prendre algun tipus de mesura’. El regidor apunta que ‘legalment totes aquestes queixes no tenen valor, però és evident que el tenen’.

L'empresa

Preguntat per quina és la reacció de Monbus, Jordi Pont explica que ‘segueixen sense ser conscients de la realitat del problema’, que és donar resposta a les mancances del servei. En aquesta línia manifesta que la companyia ‘crec que té un problema de comunicació amb l’usuari’. I és que si informés dels problemes, dels motius pels quals arriben tard o no passen els autobusos, la gent potser no es queixaria tant per que en sabrien el per què’.

Motius de les queixes

33% per viatjar dret

23% per conceptes diversos (avaries, mala atenció, mal funcionament dels aires condicionats..)

21% per retards

15% per expedicions que no passen a l’hora que marca l’horari

7,5% per manca de capacitat del servei, és a dir, expedicions que en hora punta deixen usuaris a terra


4 Comentaris

I

Isabel

Igualada

13 d'octubre 2012.00:41h

Respondre

Aquest monopoli de la Hispano-Monbus es solucionaria si hi hagués tren directe a Barcelona (ja hi havia sigut i el van treure) Sospitos, no? a qui li interessa? segur que algú en treu profit, si no... Llegir més no s’entén.

R

Rubén

Vilanova del Camí

12 d'octubre 2012.18:15h

Respondre

Jo l’any passat l’agafava l’hispano per anar a la UAB i per tornar. No se quants cops va tenir una avaria en la carretera, arribava tard molt sovint(Quan dic tard són més de 20 minuts),... Llegir més etc...
Sincerament, l’empresa és concient del problema, pero l’importa poc ja que, com han dit, té el monopoli u.u Enfi, espero que s’arregli...algún dia com a mínim!

M

Montse

12 d'octubre 2012.09:52h

Respondre

Encara dura això? Fa 20 anys ens queixàvem del mateix, és com un ”déjà vu”.
Pensava que hi ha cosa que es diu evolució, es veu que en alguns llocs no va.

P

Pere Parada

igualada

12 d'octubre 2012.07:25h

Respondre

jo proposaria el govern municipal que un dia fesin el recorregut ig bcn ig. Fa poc un regidor va confesar-me que feia mes de dos anys que no utiltsava l hispano ? , El que es cert ,que a MOnbus no... Llegir més solsament no son conscients del problema sino que s els pasan per el ”fooro” es un mercat captiu un monopoli , Pero tambe es el propi govern que tampoc es conscient pero en tot cas endevant Sr. Pont te el recolsament de tots els igualadins.Gracies.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.