TORNAR

Augmenten les expedicions en el bus Igualada-Barcelona i Igualada-UAB

societat
Dimarts, 2 setembre 2025. 09:08. Marc Soler Riera.

Aquest dilluns al matí, la consellera de Territori de la Generalitat de Catalunya, juntament amb el secretari de Mobilitat, Manel Nadal, anunciaven un pla de millores a la xarxa de bus interurbà de Catalunya.

Miquel Vives i Susi López en la presentació de les millores. Marc Soler.

Aquesta seixantena de millores n’inclouen en la línia exprés entre Igualada i Barcelona i, també, entre Igualada i la Universitat Autònoma de Barcelona.

La directora general de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Susi López, i el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Igualada, Miquel Vives, les han detallat aquest dilluns a la tarda.

Bus exprés Igualada-Barcelona 

La línia exprés d’autobús e5, que connecta de forma directa la capital de l’Anoia i la de Catalunya, incorporarà quatre expedicions més en cada sentit. D’aquesta manera, el servei passarà d’una oferta de 29 viatges d’anada i 29 de tornada a 33 i 33.

Les noves sortides des d’Igualada seran a les 6:50, 11:20, 15:45 i 20:15 i les noves tornades des de Barcelona a les 9:35, 14:45, 18:30 i 21:45.

Aquesta línia, segons ha afirmat López, té uns 360.000 viatgers anuals i, en l’últim any, el nombre d’usuaris que n’han fet ús ha augmentat en un 36%, superant amb escreix les xifres d’abans de la pandèmia.

Bus Igualada-Barcelona. Arxiu.

Línia Igualada-UAB

Fins ara, la línia entre Igualada i la Universitat Autònoma de Barcelona, comptava amb dues expedicions per sentit, és a dir, quatre en total. Amb aquestes millores s’incorporaran dos viatges més, arribant a un total de sis.

Els nous trajectes seran un d’anada Igualada-UAB a les 7:20 del matí i un de tornada UAB-Igualada a les 18 hores.

La línia entre Igualada i la Universitat Autònoma de Barcelona dona servei a 29.000 usuaris anuals, xifra que ha augmentat en un 30% en l’últim any, segons destacava López.

Esforç pressupostari 

Aquestes millores entraran en funcionament el dilluns 8 de setembre i formen part d’un pla de xoc, que durarà fins a l’agost de l’any que ve, que busca resoldre les problemàtiques de capacitat de la xarxa de transport públic de Catalunya.

El cost total d’aquest paquet de mesures és de 17 milions d’euros tot i que, segons López, els “agradaria que fos més”. De fet, la directora general de Transports destaca que han hagut de “buscar finançament” perquè els pressupostos de la Generalitat “estan congelats”.

López ha remarcat que “Catalunya ha de tenir una xarxa de transport públic capaç d’evitar transports en vehicle privat”.

Durant la presentació, el regidor Miquel Vives ha agraït aquest “esforç pressupostari” i ha fet èmfasi en el fet que les línies són responsabilitat de la Generalitat, però que, des de l’Ajuntament, en fan un seguiment i auditories “per comprovar que el servei és el desitjat”.

Concessió antiga

Bus cremat l'any 2017. Arxiu.

En ser preguntada per l’estat dels vehicles i les incidències dels usuaris, López ha afirmat que en tractar-se de “concessions antigues” és “complicat de fiscalitzar”. Tot i això, destaca que Monbus ha de respectar unes condicions i que, des de la Generalitat fan un seguiment i estan treballant amb ells.

Tant Vives com López han remarcat que hi ha una “coordinació excel·lent” entre la regidoria de Mobilitat i el departament de Transports de la Generalitat sempre que hi ha incidències.

Finalment, López ha volgut recordar que, si algun usuari en pateix alguna, s’ha de fer arribar a través dels mitjans oficials per tal de ser gestionada.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.