TORNAR
PUBLICITAT

L’autobús Jorba-Igualada ja ofereix les targetes multiviatge

societat
Dimarts, 5 maig 2009. 11:15. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Des del passat mes d’abril, el nou servei d’autobús interurbà intensificat entre Jorba i Igualada, que es va posar en marxa fa uns mesos amb tretze serveis diaris en els dos sentits del trajecte, ja ha començat aplicar la integració de tarifes en la sisena corona de l’Autoritat del Transport Metropolità.

Parada d'autobus de Jorba

Això implica que els veïns de Jorba poden adquirir les targetes des de una fins a sis zones del sistema integrat, podent anar amb el mateix bitllet des de Jorba fins a qualsevol municipi de la regió metropolitana de Barcelona. A més a més es poden utilitzar les diferents modalitats de targeta multiviatge, des de la T-jove, la T-Familiar, o bé la T-10, que és la més utilitzada i que situa el preu de cada desplaçament a setanta set cèntims. Es pot trobar la informació detallada d’aquestes targetes a la pàgina www.atm.cat. Segons l’alcalde de Jorba, Josep Maria Palau, “aquesta integració de tarifes culmina tot un procés de millora del servei de transport públic en el qual hi hem estat treballant des de l’ajuntament de Jorba des de fa més de quatre anys, i ens posa a Jorba en un nivell de servei similar al dels altres municipis de la Mancomunitat Intermunicipal de la Conca d’Òdena”.


18 Comentaris

C

Carles Cuerva

Santa Margarida de Montbui

10 de maig 2009.23:55h

Respondre

Tens raó David en el que comentes del model de ciutat-jardí, que ha propiciat uns problemes urbanístics importants, més enllà del transport (mirar notícia... Llegir més www.anoiadiari.cat/noticia/1820/l-ajuntament-de-piera-presenta-la-llei-d-urbanitzacions ). I alguns ajuntaments han propiciat aquests creixements i en l’actualitat els problemes de finançament dels serveis els hi és major.
Respecte el tema de la densitat, comparteixo la desecripció però no el resultat, ja que en l’actualitat l’àrea de cobertura de l’ATM té menor densitat que l’extraradi de Madrid; amb l’incorporació de l’Anoia i Bages complet a l’ATM de Barcelona es perd totalment la correspondència amb la Regió Metropolitana de Barcelona i la AMB.
Amb tot, la densitat de població marca un potencial públic del transport, però serà l’oferta qui condicionarà més la demanda del mateix. I el pas és anar millorant el transport en les segones i posteriors corones.

D

David

Igualada

10 de maig 2009.21:57h

Respondre

Tens tota la raó marc, i per no fer-me més pesat aquesta serà la meva última contribució a aquest tema.Per altra banda, la meva intenció no és desacreditar o menystenir les actuacions actuals,... Llegir més que considero encertades i en unes àrees i àmbits en els que governs anteriors no invertien tant (cal dir que tothom posa calers d’allà d’on treu o creu que pot treure vots... trist però cert).
El model de ciutat Jardí no és sostenible a cap nivell, ni de transport ni de serveis públics: la despesa en metres de l’escomesa general d’aigua/gas/electricitat, la recollida de escombraries, el manteniment de l’espai públic (molt arbrat a més a més), la vigilància per part de la seguretat pública i un etcètera infinit. Tot i així m’agradaria recordar que és un model DEFENSAT PER TOTS ELS COLORS POLÍTICS a tots els municipis de Catalunya ja que és molt rendible requalificar sòl i vendre un camp de patates a preu de solar... un altre cop trist, però cert. Després a pagar-ho tots...
Finalment només comentar que un altre cop t’equivoques, curiosament, tot i que Barcelona ciutat és molt més dens (la proximitat del mar i la cordilleria litoral en són el factor principal) que Madrid ciutat (que s’extén molt en el territori a menys densitat) l’extraradi de Madrid té una densitat tant o més baixa que Barcelona, degut al fort centralisme de la capital. No ho dic jo, sinó que són dades que pots contrastar al IDESCAT, l’INE o inclús a la Viquipèdia buscant dades de superfície urbanitzada per municipi en relació a la població.

m

marc

igualada

10 de maig 2009.17:13h

Respondre

David, intentar argumentar amb certes persones és picar ferro fred, es pensen que tenen la veritat absoluta; mai els hi he sentit dir que s’han equivocat o que quan ells no ocupaven la cadira... Llegir més alguna cosa s’havia fet bé.

C

Carles Cuerva

Santa Margarida de Montbui

10 de maig 2009.12:56h

Respondre

Respecte el que comentes David, trobaràs que pel que fa a la densitat de població no és homogènea dins l’àrea metropolitana. Si bé la primera corona és molt densa, la segona es concentraria... Llegir més la densitat al Vallès i pel que fa a la resta les densitats són baixes, o relativament baixes. Un exemple, els municipis de Cervelló, Vallirana, Torrelles de Llobregat (a distàncies menors de 30 km respecte BCN), estan formats per conjunts d’urbanitzacions amb densitats molt baixes, o més properament trobaríem Piera o els municipis de l’Alta Anoia que recentment s’han incorporat. La baixa densitat fa que el transport, sigui urbà o interurbà, sigui més difícil pq resulti rentable socialment (econòmicament no ho podrà ser mai) a més que les urbanitzacions, i la seva conversió en primera residència, sorgeixen en certa manera per la facilitat d’accés en vehicle privat. Un repte al qual, per exemple, en el cas de Piera s’hi ha fet front augmentant el nombre de serveis i línies als municipis.

C

Carles Cuerva

Santa Margarida de Montbui

9 de maig 2009.19:48h

Respondre

Fets i no paraules són les inversions actuals en transport públic, com les millores citades, quan ningú abans hi posava el més mínim interès (ni recurs econòmic). La reserva de sòl per... Llegir més l’ETF són varis milers d’hectàrees, i això també és un fet. Llàstima que alguns s’hi han apuntat últimament, com el seu company Macias quan va venir a Igualada fa uns mesos.
Respecte el metro de barcelona, no ho dic pq siguin més bonics, sinó per lluminositat, espai i senyalització i informació interior.

D

David

Igualada

9 de maig 2009.17:17h

Respondre

De fet, amic Carles, l’àrea de cobertura de la CTM de Madrid inclou 170 municipis (6.000.000 de persones en 8000 km2) mentre que a Barcelona l’ATM en cobreix 250 (5.000.000 de persones en 6000... Llegir més km2), de manera que en realitat aquí es dóna servei a més població en menys superfície (una densitat més elevada, la més alta d’Europa).Més persones en menys espai no haurien de suposar costos menors, fer el transport més rendible, i per tant més barat?

m

marc

igualada

8 de maig 2009.23:35h

Respondre

Tot un record, sembla el Sr. alcalde, molt parlar per no dir res i, si no fos cas, la culpa sempre és dels altres (CIU com sempre i sinó el PP). Amic de ”confiança”, com diu el presi: fets i... Llegir més NO tantes paraules.

Ah sí, diu que li agraden més els vagons del metro de BCN, evidentment amb l’estètica tot ho teniu arreglat aquests que us feu dir socialistes ... el funcionament nefast del tranport públic a CAT que se l’empassin els ciutadans.

C

Carles Cuerva

Santa Margarida de Montbui

8 de maig 2009.20:07h

Respondre

Respecte la comparativa d’àrees, pot ser interessant, però l’àrea de cobertura de l’ATM és més gran que la de Madrid, sobretot amb la recent incorporació de tots els municipis de... Llegir més l’Anoia al sistema tarifari integrat (aquells que no ho eren com la Llacuna, Calaf,...); també disposo d’experiència en moure’m per Madrid en transport públic, i personalment prefereixo les unitats de metro de Barcelona que les de Madrid. Amb tot, el mateix Pla de Transports de Viatgers diu que s’elaborarà una Llei de Finançament del Transport públic, per tal de posar ordres en les concessions i contractes-programes existents, a més de disposar d’un sistema més estable.
Edu, respecte les dades que comentes les desconec. Amb tot, pot preguntar-les personalment al pròxim ple municipal en el torn de paraula del públic.
Respecte el tema del tren, l’ETF a Igualada ha estat fruït de les peticions de la ciutat, ja que el projecte de CiU, QUE MAI VA CONSIDERAR PRIORITARI IGUALADA, no incloia pas el traçat del tren gran a Igualada.

e

edu

igd

8 de maig 2009.13:38h

Respondre

Perdona Carles però em sembla que no m’has contestat:

Ja tenim ben ple el pàrquing Igualada Nord ? Ens ens podries informar (ja que ningú en diu res).
Gràcies

m

marc

igualada

8 de maig 2009.13:20h

Respondre

És veritat, al facebook un grup d’igualadins han creat el grup ”tren directe Igd-BCN” que ja ”té ous” el tema perquè es belluguen més que alguns polítiquets i amics de confiança... Llegir més d’Igualada.
Sr. Cuerva ja cansa al repetir que si tres pujades de tarifes en un any i bla, bla, bla, ... el que sé per pròpia experiència és que el transport públic a Madrid (feu popular) és molt millor i econòmic que el de Barcelona (feu ”socialista), ja té tela el tema.

D

David

Igualada

8 de maig 2009.12:47h

Respondre

Tot i la dificulat anem a fer una senzilla comparativa entre la zona A de Madrid i la 1a Corona Metropolitana

BCN -> 1a corona -> Superfície = 30 x 10 km = 300 km2 a 1.35 €
MAD -> Zona A ->... Llegir més Superfície = Diam 20 km = 315 km2 a 1.00 €

A mi em sembla que encara que hagin apujat les tarifes continua sent més car desplaçar-se per una Àrea de Barcelona que a sobre cobreix menys superfície (unes 2 vegades el terme municipal d’Igualada).

C

Carles Cuerva

Santa Margarida de Montbui

7 de maig 2009.23:13h

Respondre

Les comparatives pel que a tarifes no es poden fer amb els preus de les targetes ja que en el cas de Madrid per exemple s’utilitzen targetes amb periodicitats diferents a les de Barcelona (entre... Llegir més elles una anual que seria recomanable introduir); a més, generalment, la comparativa amb la tarifa mitjana ponderada no essent tan diferent. En definitiva, Madrid i València han tingut tres pujades de tarifes en 1 any.
Respecte els costos, recomano llegir l’Observatori de Costos del Transport Regular, on trobaràs els costos del personal de conducció; diposen d’un conveni per cada provincia (diuen que millor Bcn que Lleida) i algunes empreses específic, i en ell és recull l’augment salarial anual, que s’ha aplicat. Però apart del personal, també hi ha el cost d’augment de servei (com els citats augments a Jorba, Santa Coloma, Calaf i en aquest últim els nous serveis Calaf - Manresa), així com l’extensió de l’integració tarifària.
Ah! Del tren existeix un grup al facebook el qual està fent una tasca important. Amb tot, esperem ben aviat algunes bones notícies per millorar el transport públic.

a

anna

jorba

7 de maig 2009.18:30h

Respondre

Gràcies Sr. Palau; com es nota que tenim un alcalde d’ERC

m

marc

igualada

7 de maig 2009.18:27h

Respondre

visca la Catalunya optimista, rodalies el 2010 o 2011 o ...

e

edu

igd

7 de maig 2009.18:19h

Respondre

Sr. Cuerva, a València i a Madrid el preu del transport públic és més econòmic que aquí (a on manen aquells que diuen que són d’esquerres).
El preu del combustible a principis del 2009 era... Llegir més força inferior que l’any anterior i els ”amics” de l’ATM vinga pujada de preus (no cregui que es degui a l’augment del salari dels treballadors; dels càrrecs de confiança potser sí).
Vec que li interessa molt més aquest tema; fa dies que no ens opina del ”fantàstic” tren que tenim, les zones blaves, etc. i el trobava a faltar. Ben retornat.

Ja tenim ben ple el pàrquing Igualada Nord ? Ens ens podria informar.
Gràcies

C

Carles Cuerva

Santa Margarida de Montbui

7 de maig 2009.15:17h

Respondre

Respecte les tarifes, el manteniment del sistema de transport públic té un cost, a més que cada vegada l’administració cobreix un percentatge més alt del cost dels serveis. A València i... Llegir més Madrid l’any 2008 les tarifes es van apujar dos cops, un a principis d’any i l’altre a mitjans (per l’augment del cost del combustible), fet que no s’ha produït en el cas de l’ATM.

m

marc

igualada

7 de maig 2009.13:45h

Respondre

Amic de ”confiança”, i l’augment que triplica l’IPC del preu de les targetes T-10 també estava inclós en el Pla de Transport de Viatgers ?
Alguns només parlen quan els hi interessa; amb... Llegir més la que ens cau a sobre i callen com uns ...

C

Carles Cuerva

Santa Margarida de Montbui

6 de maig 2009.19:13h

Respondre

L’augment de servei a Jorba estava recollit al Pla de Transports de Viatgers, al qual se li sumà la millora a Calaf (que també hi era) i a Santa Coloma de Queralt (responent una demanda des... Llegir més d’Igualada).
L’integració tarifària és una bona noticia, tot esperant l’integració de tot Catalunya el 2012, utilitzant targetes sense contacte (com a l’ATM de Lleida).

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.