TORNAR

L’autocar de la Hispano incendiat divendres a l’A-2 s’estava revisant

Encara no es coneixen les causes

societat
Dimarts, 5 juny 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
L’autocar de l’empresa Monbus-Hispano Igualadina que divendres es va incendiar a l’A-2, sense causar ferits, estava en procés de revisió. Així s’afirma des d’UGT, sindicat que també assegura que era un dels vehicles més antics i el que patia més problemes tècnics de tota la flota. Les causes de l’incendi encara es desconeixen.

L'autobús de la Hispano Igualadina calcinat

Divendres a primera hora de la tarda es va incendiar un autobús de la Hispano Igualadina en plena A-2, a l’altura del Bruc. Cap de les 50 persones que hi viatjaven van quedar ferides per que van poder baixar del vehicle a temps.

José Javier Crespillo, delegat sindical d’UGT, ha explicat a anoiadiari.cat que aquest vehicle ‘era un dels més vells de la flota, el més problemàtic i que s’estava revisant’. En aquest sentit ‘no entenem per què van fer sortir aquest autobús per cobrir la línia de Barcelona’, afegeix Crespillo.

Des d’UGT manifesten que el vehicle incendiat ‘tenia molts problemes amb els frens de darrera’ i apunten que potser aquesta podria haver estat la causa. Això però encara s’està investigant. Per tot plegat el sindicat té previst reunir-se amb l'empresa en els pròxims dies.

Els fets

Segons el relat de José Javier Crespillo, ‘el conductor no es va adonar que de la part del darrera de l’autobús sortia fum negre fins que un cotxe el va avançar i el va avisar’. Al saber de l’incident, el conductor va parar, va fer baixar als passatgers, una cinquantena. Cap dels usuaris va quedat ferit ‘excepte una nena que va patir un atac d’ansietat’, apunta Crespillo.


5 Comentaris

M

Marta

Igualada

5 de juny 2012.22:46h

Respondre

Sóc una usuaria del transport públic... que te el goig d’utilitzar aquesta ”meravellosa” companyia denominada Hispano Igualadina, ja fa molts anys que treballo a Barcelona, i com tots els... Llegir més que utilitzem aquest servei he patit moltes incidències; punxades de roda, averia del vehicle, petit xoc del bus, trencament de l’embrague i un llarg,llarg etc...Pero un incendi en marxa ja es el Summum que podia passar, crec que es un fet molt greu.
Durant el trajecte, ens avançaven cotxes que ens feien senyals amb els intermitents, pero fins que un cotxe literalment ens va tancar i parar davant el bus, per avisar que el vehicle anava amb flames...No ens havíem adonat de res, llavors els 50 ocupants vam baixar de la ” tartaneta”, i aquesta va tardar pocs minuts a cremar del tot!!
Es un fet inadmissible i espero que hi hagi un abans i un després d’aquest incident Tant Greu.

r

rafael

IgD

5 de juny 2012.20:58h

Respondre

Jo també vaig ser a l’accident, i he escrit una llarga queixa de tot plegat a la web de l’ajuntament, que s’ha limitat a passar-la a Monbús i aquest m’han respost assegurant-me que ho van... Llegir més fer molt bé. Bé com que tenen molts nassos passo ja de tot, vaja com el nostre ajuntament, per que encara és hora que es manifesti !

Enganxo el meu mail de queixa:
Hola,


avui com cada dia m’he vist obligat a agafar un dels dos únics autobosus directes que hi ha en els mesos escolars per tornar de Barcelona fins a Igualada. en concret l’autobús directe que surt, de Barcelona a les 14:35.

Les sorpreses que s’han produït en el trajecte d’avui han estat varies;


PRIMER: L’autobús que havia de fer el servei semblava un autobús urbà, doncs els seients eren rígids, de plàstic dur i de mitja alçada, de manera que en cas de frenada violenta les cervicals dels passatger no quedaven protegides, no semblava un vehicle per realitzar recorreguts per carretera.

SEGON: Com que el vehicle no disposava de tots els seients, doncs de les dues fileres normals en un autobús la del costat del conductor estava en un 50% buida (els seients no hi eren), varis passatger s’han quedat a la parada i d’altres han pujat amb la condició d’anar asseguts a les escales. (cal dir que és un abús que els divendres i dilluns quan més gent torna a Igualada posin un autobús amb menys places)

TERCER: el sorolls dels frens del vehicle a l’hora de parar als semàfors de Diagonal eren alarmants i feien pensar que aquell autobús no arribaria gaire lluny.

QUART: després que varis vehicles pitessin repetidament a l’autobús, que gent del propi autobús cridés que feia olor a cremat, i que el conductor no se’n adonés doncs semblava distret xerrant amb els viatgers, un conductor d’un vehicle vermell sortosament, a fet frenar el conductor de la hispano, fent-nos adonar que circulàvem amb el vehicle incendiat.

CINQUÈ: Amb l’autobús incendiat al mig de la pujada del Bruc, el conductor només ha pogut obrir una de les portes de l’autobús per a que la gent hi baixés.

SISÈ: Els viatgers no hem rebut cap atenció ni per part del conductor, preocupat en comunicar a la companyia l’averia de l’autocar, no pas en assegurar-se que els usuaris de la hispano erem a un lloc segur.


Per tot el comentat anteriorment la meva queixa és evident.

- La hispano/monbús posa en perill les nostres vides fent servir vehicles sense manteniment, en mal estat i/o no apropiats pel servei que ofereixen i que paguem a un preu molt car.
L’ajuntament hauria de vetllar i exigir uns autobusos idonis pels usuaris, tant en qüestió de seguretat com en comfort.També hauria d’exigir que LA companyia disposés de conductors professionals i amb formació per tal que en casos com avui sàpiguen reaccionar. A més l’Ajuntament ha d’exigir la devolució immediata de l’import íntegre del bitllet, en casos com el d’avui.

- L’ajuntament hauria de vetllar per la correcció dels horaris de la Hispano. calen més autobusos directes de Barcelona a Igualada i durant tot l’anys no només els mesos de curs escolar, la gent també ha d’anar a Barcelona A treballar !!! No te sentit conservar horaris del fa 25 anys!!!! Oi que paguem els nostres imposts a l’ajuntament d’Igualada? doncs feu alguna cosa per la gent que encara treballa i els pot pagar (tot i que de treballi a Barcelona) . Per cert, si milloréssiu el transport amb Barcelona potser més gent es plantejaria de venir a la nostra ciutat, fins i tot a portar negocis.

I ara la resposta de monbús:(del que trobo indignant i de mal gust que insinuin falta de sensibilització amb les persones discapcitades per part meva, quan és evident que no és el que expressava a la meva queixa.)

Bon dia,

En resposta al mail que ens ha fet arribar respecte a l´incident del passat divendres, abans de fer qualsevol altre consideració volem traslladar les nostres més sinceres disculpes a l´usuari i a la resta dels usuaris pels perjudicis soferts, tot indicant que els fets deriven de causes de força major que s´escapen a qualsevol tipos de falta d´atenció, diligència o manteniment per part nostre, ja que el vehicle que prestaba el servei en aquells moments reunia les condicions tècniques adients complint amb tots els requisits de seguretat que requerix la normativa, i al dia de les inspeccions tècniques i de manteniment de vehicles.
Aixímateix és important possar de relleu que no podem mostrar conformitat amb el manifestat a la queixa respecte que el conductor únicament es va preocupar ”en comunicar a l´empresa l´averia de l´autocar” ja que la realitat es que tan aviat van succeir els fets i amb la major diligència va trucar a la base per que s´enviés un vehicle de sustitució a la major brevetat possible per donar una resposta positiva als usuaris i així evitar majors inconvenients per als mateixos.

En relació amb el segon punt ens sorprèn l´esmentat per l´usuari ja que es necesari i socialment justificat a banda de legalment obligatori que hi hagi un espai reservat per a discapacitats, no obstant això indiquem que no ens consta que es quedès gent al terra sense poder accedir al vehicle.
Aixímateix destacar que en aquesta franja horària va sortir un altre autobús a les 14:40 hores 5 minuts després i un altre a les 14:50 hores ambdós amb places disponibles.

Pel manifestat, i donat que ens trovem davant d´un fet fortuït i de força major així com que l´actitud del nostre treballador va ser la correcta davant d´una circumstància sobrevinguda, volem reiterar les nostres disculpes a l´usuari pels perjudicis soferts.

Rebi una cordial salutació
Atentament,

M

Mercè

5 de juny 2012.12:49h

Respondre

Quin comentari!!! El mecànic treballava amb el vehicle en marxa????

L

Laia

Igualada

5 de juny 2012.12:44h

Respondre

Fa 5 anys que vaig amb hispano igualadina fins a barcelona i anava dins d’aquest vehicle.Entre moltissims altres incidents aquest ha sigut el colmo, es vergonyós que amb el que costa un viatge... Llegir més igualada-barcelona o viceversa els cotxes no passin les revisons corresponents i s’havi arribat aquest extrem. El conductor (que no te cap culpa) al treure les claus del contacte les portes no s’obrien automàticament i van ser uns nois que mitjançant el sistema manual varen obrir les portes, el fum ja entrava a dintre mentre tots els passatgers encara estavem a l’interior del autocar. Moltes averies hem patit quedan-nos literalment ”tirats” i no ve a recollir-nos cap altre hispano, esperem que passi el seguent i potser et toca anar de peu ja que ve ple dels altres pobles, el bitllet val quasi 7€, no ens mereixem uns serveis mínims? Per no parlar de que MAI ningú dona la cara quan els cotxes venen amb retard o simplement no passen per la parada, els treballadors de l’oficina no treballen de cara al públic? Que donin les explicacions necessaries quan passen aquest tipu de coses, ja que mes d’una persona potser perd la nota d’un examen o arriba tard a una reunió o perd la visita amb el metge! És vergonyós i espero que això hagi marcat una avans i un despres de l’hispano igualadina, no es pot permetre aquest tipus de tracte quan paguem per uns serveis i una comoditat!

R

Ramon

Igualada

5 de juny 2012.09:57h

Respondre

Diu que el conductor ni s’hen va enterar,i dons que voleu,ja no tenen xofers en quedan quatre de mal comptats,qui hi ha vist i qui ho veu,qualsevol que tingui un carnet ja els hi va bé,n’hi ha... Llegir més que abans de sortir de bcn els fa fer la ”ola” als viatgers,com si fos el trenet de la bruixa,peró a l’empresa aixo tant li fot,el que vol es que facin 14 hores cada dia ,no es queixin,i cobrin 8 horetes,aquests son els ”xofers” que tenen ara,i si un individu no es capaç de defensar els seus drets ,com voleu que defensi els dels viatgers?
Encara sort que es van obrir les portes ,per que amb el mantaniment que fan,el mes normal hagues estat que no s’obrisin,que tinguesisn que sortir per els vidres.
Eran aprop de Montserrat.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.