//Plugins sense CDN ?>
Van partir de la forma d'Igualada per crear el disseny del logotip del Campus Universitari d'Igualada. Des de MG Comunicació s'assegura que "he viscut algunes acusacions de plagi a algunes de les campanyes que hem creat. I sempre que en llegeixo alguna, em plantejo les mateixes preguntes: quin nivell de semblança ha de tenir una peça amb una altra perquè parlem de plagi?"
"No hi ha ningú que s'arrisqui a copiar una campanya que ja ha fet algú amb anterioritat. Jo segur que no". En declaracions a Anoiadiari, el fundador d'MG Comunicació, Miquel Gleyal, manté que no hi ha cap plagi en el disseny del logo del Campus Universitari d'Igualada respecte al disseny que va fer el 2010 el belga Matthieu Regout per al projecte 'Bru Hybrid City'. Manifesta que "els llocs comuns i les coincidències existeixen".
L'autor del logotip explica que en la creació de la identitat corporativa del Campus Universitari Igualada "vam fer un procés creatiu amb la pròpia metodologia de treball dels valors del Campus, que ens van portar a unes conclusions gràques". Conclusions que haurien derivat en uns esbossos que "van donar peu a 3 o 4 propostes, de les quals l'equip directiu va escollir l'actual".
L'estudi afirma que "hi ha milers de casos on les coincidències juguen un paper important, ja sigui per bé o no, tant en el món musical, l'art, l'arquitectura, el gràc i molts
d'altres". Al.ludeixen a la similitud en diverses marques contrastades a nivell multinacional, per manifestar que "no és clar on acaba la inspiració i comença el plagi". Assenyala la similitud dels logos de Ford i Carrier, Pepsi i Korean Air o Catalana Occident i Hugo Boss Orange.
Admet que "potser les noves tecnologies, blogs, portals de publicitat o ns i tot Youtube, en haver entrat dins de la fase d'investigació prèvia i d'inspiració creativa, coaccionin les idees que pensem i pugui sortir un treball semblant al que una marca va fer amb anterioritat". Afegeix que "els recursos gràcs amb què comptem no són il·limitats. Més encara quan es tracta de marques gràques on hi ha un alt grau d'abstracció" i que hi ha moltes possibilitats de coincidir. És molt fàcil caure en l'acusació injusta.
Finalment, acudeix a la seva pròpia experiència: "fa uns mesos l'agencia Internacional DDB va fer un campanya per al banc BBVA amb l'eslogan 'Sumar multiplica' just un any després que el nostre estudi hagués creat el mateix eslogan per al 14è Sopar de l'Empresari de la UEA".
El prestigi de la de l’escola ha quedat tocat de mort. Senyora Bacardit plegui, pel bé de tots.
Molt patètic tot plegat. Aquí tothom continua negant una cosa que és ben evident. I el senyor Miquel Gleyal a més de defraudar ens pren per tontos. I vinga anar dient tonteries, i si ningú acaba... Llegir més agafant el toro per les banyes encara en sortirà indemne. Perfecte home. Aquest estudi no hauria de poder a tornar a treballar per l’administració, senzillament.
Que s’assemblin té lògica, però que siguin idèntics? A mi em sembla que la vuitena imatge dels belgues té exactament les mateixes mides, angles i encaixos que la del Campus... tanta... Llegir més coincidència és possible? Ah!, i l’slogan del sopar de la UEA 2014 era ”Sumem i amb tu multipliquem”
Jordi
3 de juliol 2015.09:05h
Albert i Carles, només puc afegir que potser el dissenyador és dels qui renega dels polítics: ”Tant costa admetre errors? Quin dia seran humils per acceptar que s’han equivocat i admetre les... Llegir més seves responsabilitats?”