//Plugins sense CDN ?>
Seguint l’eslògan “L’excusa perfecta”, milers de visitants han aprofitat l’edició de primavera del Rec.0 per trobar-se amb amics i participar en colla a la trentena d’activitats culturals programades, degustar la gastronomia de les furgoteques (food-trucks) i comprar articles de moda a les botigues efímeres d’un centenar de marques instal·lades en 61 fàbriques de pell en desús del barri del Rec d’Igualada. El bon temps ha afavorit l’assistència i també les vendes d’aquesta 26ena edició que va arrencar dimecres dia 8 i que ha tancat les seves portes avui dissabte a les nou del vespre.
L’organització confirma que aquesta edició ha comptat amb una altíssima participació, tal i com ja es percebia als carrers del barri des de dimecres a primera hora. A partir de dades com ara el els usuaris de l’autobús llançadora, la quantitat de dispositius mòbils que es connecten a la xarxa, els gots reciclables utilitzats, la facturació dels punts de venda o bé el número de peces intercanviades al Mercat d’Intercanvi, estimen que l’assistència al festival ha estat d’unes cent mil persones durant els quatre dies que ha durat l’esdeveniment, una xifra que iguala les bones dades d’assistència de la darrera edició de novembre de 2023.
L’organització fa un bon balanç del festival, que s’ha vist afavorit pel clima estiuenc d’aquests dies. A l’espera de tenir les dades de vendes definitives, l’organització preveu que en aquesta 26ena edició de Rec.0 la facturació haurà estat superior a la l’edició de primavera de 2023, ja que en aquell cas hi va haver episodis de pluja que van perjudicar l’assistència i les vendes.
Una de les apostes de l’edició del Rec.0 d’enguany ha estat la moda sostenible i les noves formes de consum de moda, amb l’espai Rec Imperdible aplegant les millors marques de moda sostenible, tallers, xerrades, i un exitós Mercat d’Intercanvi Rec.0 de roba usada que ha aconseguit canviar 10.000 peces en només dos dies, igualant les xifres de la passada edició. Marina Iglesias, membre de l’organització, explica: “el públic del Rec valora cada vegada més l’oferta de moda sostenible i aposta per la compra conscient” i conclou que “en cada edició guanya més pes la programació cultural: enguany la trentena d’activitats culturals han tingut un gran èxit i s’han esgotat totes les places disponibles als tallers i les visites guiades en adoberies”.
Enguany els organitzadors del festival de moda Rec.0 han posat també l’èmfasi en l’experiència de la compra presencial, que ofereix avantatges que mai podrà assolir la venda per internet com ara el contacte directe amb el dissenyador o la marca que ha creat les peces. Una experiència que, en el cas del Rec.0 té un valor afegit que la converteix en única: l’oportunitat de descobrir un entorn patrimonial excepcional com és el barri del Rec d’Igualada, que durant l’any és inaccessible.