//Plugins sense CDN ?>
Aquest dilluns 21 de setembre a la tarda van començar els treballs de construcció de la nova rotonda, que s'ubicarà a la cruïlla de la carretera de Manresa amb el passeig de Santa Calamanda, just al davant de l'estació de Renfe. Des d'aquest moment ja són actius els desviaments de trànsit i els itineraris alternatius, degudament senyalitzats, tant per a vehicles com per a vianants.
Han començat les obres de la rotonda de l'estació de Calaf. L'Ajuntament ha habilitat vies alternatives per evitar el tall de l'obra. La carretera de Manresa en direcció als Prats i Sant Martí de Sesgueioles via es troba tallada a l'alçada del carrer d'Alexandre de Riquer; ara, és aquest el carrer que han d'utilitzar els vehicles. Partint de la direcció contrària, els vehicles es desvien pel Raval de Sant Jaume. Igualment s'habilitarà un pas exclusiu per als cotxes que hagin d'accedir als aparcaments de la carretera de Manresa i a la tintoreria. Els vehicles pesants han d'utilitzar la C-25, l'eix transversal, com a itinerari alternatiu per accedir o sortir del polígon industrial de Calaf.
Pel que fa als usuaris del tren que vulguin arribar fins a l'estació amb vehicle, o bé recollir-hi passatgers, han d'utilitzar el nou aparcament del carrer de Cels Xauradó i fer servir el pas subterrani per accedir a les vies i l'estació.
Es planteja ampliar les voreres de la carretera de Manresa
Aquests primers dies encara es treballarà per millorar la senyalització i acabar d'afinar l'itinerari alternatiu, amb l’objectiu de minimitzar al màxim l'impacte en la circulació viària del municipi. La construcció d'aquesta rotonda, que s'allargarà durant unes cinc setmanes, es completarà amb un estudi de mobilitat que ja ha encarregat el govern municipal per tal d'ordenar la circulació pels carrers i vies de Calaf en conjunt. Pel que fa a la carretera de Manresa, la intenció és que en un futur pugui convertir-se en un passeig, amb voreres perquè els vianants puguin transitar-hi amb seguretat, però sense disminuir l'amplada de la calçada.