TORNAR
PUBLICITAT

Calaf valora de manera molt positiva l'inici del desdoblament de l'Eix entre Manresa i Cervera

El conseller Joaquim Nadal va dir que aquesta segona fase començaria el 15 d'octubre

societat
Divendres, 1 octubre 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va anunciar aquesta setmana que la segona fase del desdoblament de l'Eix Transversal —el tram entre Cervera i Manresa— començarà a mig octubre. Des de Calaf, un dels municipis anoiencs per on transcorre aquesta important via de comunicació, es valora de manera molt positiva l'aunciat inici dels treballs, per la descongestió del trànsit i les noves oportunitats que pot oferir.

Accés a l'Eix Transversal des de Calaf

Ja hi ha empreses adjudicatàries. AXA i Surigué es farà càrrec del subtram entre Cervera i Aguilar de Segarra, mentre que Rubau s'encarregarà del tram fins a Manresa. Segons el conseller, es podrà circular per l'Eix totalment desdoblat durant el primer trimestre del 2013.

Una bona notícia

El municipi de Calaf és un dels que es va veure beneficiat per la construcció de l'Eix Transversal, que ha millorat notablement les comunicacions de la vila amb Manresa, Lleida i Girona. No obstant això, el fet de disposar durant molts trams de només un carril per sentit fa que la circulació sigui lenta i, en molts casos, perillosa. Per això l'alcaldessa de Calaf, Maria Antònia Trullàs, ha fet una valoració positiva de l'anunci imminent de les obres: 'El volum de trànsit actual, en només un carril per banda, fa que l'Eix no sigui la via ràpida que hauria de ser. El desdoblament millorarà les comunicacions de Calaf i dels altres municipis de la zona, i això pot tenir un impacte positiu en l'economia: com més ben comunicats més atractius podrem ser per a les empreses que es vulguin instal·lar al poble'.

L'Eix desdoblat

Les obres per convertir l'actual via en una autovia comporten una inversió total de més de 700 milions d'euros. Quan els treballs estiguin acabats, hi haurà dos carrils per a cada sentit de circulació. Per portar a terme la remodelació s'hauran de construir 50 viaductes i 14 túnels.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.