//Plugins sense CDN ?>
L'Ajuntament de Calaf vol que la marca del seu mercat vagi més enllà de la coneguda expressió irònica. S'ha engegat un procés participatiu que estarà actiu fins el 9 de febrer per aportar noves idees per a dinamitzar-lo.
La vila de Calaf inicia durant aquest primer semestre de l'any 2018 un procés participatiu per dinamitzar el seu Mercat de venta no sedentària i impulsar la marca "Mercat de Calaf". La realització de l'estudi neix de l'interès creixent per part de l'Ajuntament, paradistes del "Mercat de Calaf" i dels propis comerciants, per millorar la seva imatge i qualitat, i convertir-se en un element de major atractiu per veïns de la comarca de l'Anoia i l'Alta Segarra, així com per ajudar a dinamitzar altres sectors socioeconòmics del municipals implicats.
L'Ajuntament vol que el projecte tingui un caràcter "participatiu" en tant que es pretén que sigui un projecte que surti del propi teixit comercial i la ciutadania, amb una especial atenció als paradistes. Al mateix temps es pretén involucrar-los a tots ells, amb el recolzament permanent de l'Ajuntament, per tal que se'l facin seu. Només d'aquesta manera" s'aconseguirà implicar a les persones d'una manera intensa, s'identificaran amb les premisses i decisions que es prenguin, i es garantirà el seu desenvolupament en el temps".
En primer lloc, es repartiran un seguit d'enquestes que es faran arribar a tots els paradistes, comerciants i ciutadans per poder captar la seva percepció sobre la situació actual del Mercat i del comerç, les seves perspectives i les actuacions que es necessiten implantar. Per aconseguir aquest objectiu complex i ambiciós, l'Ajuntament fa ús de l'ajut que la Diputació de Barcelona presta en aquest àmbit de desenvolupament local mitjançant la participació d'una empresa especialitzada en l'assessorament i acompanyament en els processos de dinamització comercial dels municipis.