TORNAR
PUBLICITAT

El Cap d'any Descoll@nant canvia de lloc per que l'ajuntament no cedeix l'Escorxador

Es celebrarà en una antiga fàbrica al barri del rec

societat
Dijous, 27 desembre 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Després de l'èxit de l'any passat, l'associació juvenil La Coll@nada i el casal La Teixidora organitzen una nova edició del Cap d'any Descoll@nant. Aquesta vegada, però, la celebració de l'arribada de l'any nou tindrà lloc en una nau del barri del rec després que l'ajuntament d'Igualada no els hagi cedit l'espai de l'Escorxador.

Cartell festa de cap d'any La Coll@nada

El Cap d’Any Descoll@nant va néixer l’any passat de la mà de l'associació La Coll@nada i el casal La Teixidora per tal que Igualada tingués una festa popular de cap d’any. Segons l'organització la festa va ser tot un èxit de públic i de participació, i el lloc on es va celebrar, l'espai de l'Escorxador, 'va ser ideal'.

Enguany la festa de Cap d'any es tornarà a fer, però amb la diferència que tindrà lloc al barri del rec, en una antiga fàbrica situada al carrer dels Traginers, 5. El motiu d'aquest canvi d'ubicació és per que l'Ajuntament d'Igualada no els ha cedit l'Escorxador.

Iria Vives, presidenta de La Coll@nada, ha explicat a anoiadiari.cat que 'pocs dies després de la festa de l'any passat ja vam expressar a l'ajuntament la nostra voluntat de repetir l'experiència per que el lloc és ideal i no hi va haver cap problema'. Vives comenta que passada la Festa Major d'Igualada 'vam insistir de nou en demanar l'espai per acollir la festa de cap d'any i la resposta va ser que no era possible'.

Segons la president de La Coll@nada, 'l'Ajuntament ens argumenta que volen destinar aquest espai a esdeveniments més culturals i no a aquest tipus de festes'. Aquesta versió la va confirmar davant els mitjans el mateix regidor de cultura, Josep Miserachs, en la darrera compareixença de govern.

Des de l'associació juvenil no 'ens acaben de convèncer els motius exposats pel consistori per que sabem que s'hi han fet bodes i celebracions d'empreses' i també per que 'sabem que l'empresa que gestiona l'espai no té cap problema en realitzar aquests tipus de festes'.

La festa al rec

Davant la negativa de l'ajuntament La Coll@nada va buscar un un espai gran, proper al centre d'Igualada, i van veure que seria bon lloc una anitga fàbrica situada al carrer dels Traginers, 5.

Iria Vives apunta que 'és una nau gran, però al no estar acondicionada com l'Escorxador, hem hagut de treballar 20 vegades més i hem hagut de fer un pla de seguretat'. Vives assegura que 'tot i que aquest any ho farem al rec, nosaltres insistirem per tornar a celebrar la festa a l'Escorxador els propers anys'.

La festa de cap d'any començarà a partir de 2/4 d'1 de la nit i comptarà amb bon ambient, música festiva fins al matí a càrrec de diversos punxadiscos, barra a preus populars, cava, projeccions, photocall i moltes sorpreses.

Entrades anticipades

Les entrades només es poden comprar anticipadament a La Teixidora (c. Custiol 10), El Clot del Clos (C. Clos, 53), Hot Blues (c. Tarragona, 9) i l’Ou com Balla (c. St. Jaume, 3), fins el diumenge 30 de desembre.

El preu de l’entrada és de 10 euros i només es vendran anticipadament. L’entrada inclou got reutilitzable, combinat o 2 refrescos/cerveses.

L’aforament és limitat a 500 persones, i restringit a majors de 16 anys: Tot i així els menors de 18 anys podran aquirir les entrades sempre i quan es faci a La Teixidora i es porti una autorització paterna que hauran de dur la mateixa nit .

La festa també a la xarxa amb l'etiqueta #descollonant

Enguany l’organització tornarà a disposar d’un espai per projectar els tweets creats amb l’etiqueta #descollonant, per tal de comentar diferents aspectes de la festa. L’any passat, la iniciativa fou tot un èxit, ja que es van fer més de 800 tuits per part de més de 150 usuaris, i l’etiqueta #descollonant va esdevenir segon Trending Topic català entre les 5 i les 6 de la matinada (Font. Twit.cat).


23 Comentaris

c

clara

7 de gener 2013.09:39h

Respondre

jre: si el que es vol és fer una festa particular, molt bé, però no cal anar a demanar res a l’Ajuntament que ja té prou feina tal com estan les coses. Si els 500 joves que van habitualment als... Llegir més actes de la collonada van a una disco potser canviaran l’ambient i fins i tot la música. Jo també he sigut jove, encara ho sóc, però quan creixes veus la diferència entre voler tocar els nassos i reivindicar quelcom que val la pena.

j

jre

IGD

4 de gener 2013.09:32h

Respondre

Clara en els temps que estem dubtes del contracorrent? no queda altre actitud i sols la juventud es capas.
per altra part en el lleura el cost no es definitiu es l ambient els amics el tipus de... Llegir més musica la qualitat de la beguda el tracte dels segurates. etc...

C

Clara

3 de gener 2013.10:57h

Respondre

Estic d’acord que hi ha altres llocs més adients i ja preparats per a aquest tipus d’esdeveniments que no pas una nau del rec o una sala com l’escorxador. Si es tracta de preus populars hi ha... Llegir més discoteques que el preu de l’entrada era de 7.5 € per cap d’any. Crec que el que mou a la collanada a organitzar aquestes coses és el sentit ”alternatiu” més que el ”popular”, són les ganes d’anar contracorrent no se sap ben bé perquè.

J

JRE

igd

30 de desembre 2012.22:41h

Respondre

jove i aixerit , entenc que es fet una reflexio molt assenyada a vegades els que no som ni joves ni eixerits ens pot mes el cor que el cap encara que sembli una contradiccio..

J

Jove i eixerit

30 de desembre 2012.18:31h

Respondre

Jo crec que a igualada hi ha suficient oferta per cel.lebrar la nit de cap d’ any, en locals especialitzats en la nit, que poden cobrir la oferta exigida. Una altre cosa es que no siguin populars o... Llegir més alternatius, però paguen els impostos suficients perque gent i agrupacions com la collonada puguin utilitzar locals arreglats com l’ escorxador. No us ho creureu però hi ha gent que viuen de la nit. Per una vegada l’ alcalde ha primat els negocis privats, nomès faltaria, al final son els que paguen impostos , i donen diners suficients per les subvencions, petites si, però pagades amb les empreses igualadines. Estic a favor de les iniciatives de les associacions, però ara mateix , s’ ha de primar el be comú. A mes, prefereixo un circ, a una festa.

R

Ruben

igualada

30 de desembre 2012.18:18h

Respondre

Sara el trist sobre el tren i l hispano es que quand els i expliques s enfoten . i reconeixen que fa anys que no l utilitzan.

m

maria

Igualada

29 de desembre 2012.23:26h

Respondre

Trist, molt trist que l’Ajuntament no deixi l’espai de l’Escorxador per poder celebrar el Cap d’Any. No entenc que en altres ocasions s’hagi deixat el local per celebrar-hi aniversaris,... Llegir més bodes i jo què sé més....Com és possible aquesta discriminació? La Collonada em mereix un especial respecte per les activitats que fa pel jovent i si es va fer l’any passat, no entenc perquè no aquest any. És una llàstima, amb aquesta actitud molt jovent sortirà fora d’Igualada, amb el risc que això pot comportar en un dia com és el final d’any.

S

Sara

Igualada

29 de desembre 2012.17:25h

Respondre

El que fa pena és que per un comentari de facebook mal afortunat, l’ajuntament, alcalde o regidors s’escandalitzin i posin el crit al cel. No donaran explicacions pel tren que tenim (el senyor... Llegir més Mas no va a tornar a venir en tren, com és?)ni per la gran destrucció de llocs de feina que hi ha en aquesta ciutat que, per a molts joves, ja s’està convertit en una ciutat dormitori.

I

Iria

Igualada

28 de desembre 2012.15:21h

Respondre

No tinc per costum comentar les notícies però crec que és necessari aclarir uns quants conceptes i afirmacions que s’estan fent.

Abans que res m’agradaria que quedés molt clar que som una... Llegir més entitat sense ànim de lucre i que tot el què fem ho fem per pur plaer i que sovint i ens hi deixem moltes hores de son, molts nervis i molta tensió, temps i diners i tot i així, ho fem tot amb la màxima il·lusió i motivació.

1. La Collanada per aquesta festa no tindrà beneficis, és més tindrà fortes despeses que segurament no podrà cobrir degut a l’adequació l’espai on es farà la festa, el poc temps amb que s’ha hagut d’organitzar i les exigències tècniques el el lloc requereix. Si fos un negoci per nosaltres estigueu-ne segurs que no hi hauria festa de cap d’any.

2. Si es fa aquesta festa és perquè realment hi ha una manca d’alternatives, cosa que explica el perquè les entrades s’han esgotat amb aquesta rapidesa. La nostra idea és oferir una festa amb preus assequibles, amb un ambient festiu i de qualitat.

3. El sensacionalisme de la notícia no és cosa nostra, la notícia ha estat redactada per l’Anoia Diari sobre la nota de premsa que es va enviar i una entrevista telefònica que es va fer, en cap moment ha volgut servir de queixa, simplement s’ha volgut exposar que: 1. no acabem d’entendre els motius pels quals no es deixa el local (i que d’altres entitats també s’hi han trobat) 2. s’han volgut explicar el perquè no es fa a l’Escorxador aquest any.

4. En cap moment ens em quexat de la responsabilitat ni de les exigències de seguretat, només ens han faltat explicacions.

5. La Collanada SEMPRE s’ha fet responsable de les activitats que ha organtizat, amb règims especials per festa major, lògicament, i en aquest cas hi ha persones que s’han responsabilitzat personalment de la festa.

6. El rumor que s’ha escampat aquests dies del lloguer de l’Escorxador no és cosa nostre, ni ho compartim. Sabem des de fa dies per qui està llogat i estem totalment d’acord amb les declaracions de l’Alcalde.

7. L’aforament de l’any passat era d’unes 700 persones.


Entristeix que la gent es llenci tant fàcilment a l’atac. Tenim la sort de viure en una ciutat amb un teixit associatiu molt fort, cosa que implica que hi ha molta gent amb ganes i motivació de treballar per la ciutat, sense més voluntat que fer-la més activa, més bonica i més forta, cuidem-ho entre tots perquè sinó tot això s’anirà acabant.

A

Antoni

Igualada

28 de desembre 2012.10:34h

Respondre

Trobo molt bé la postura de l’Ajuntament. Després del que ha passat recentment a Madrid, qualsevol mínim incident que hi pugui haver (ni que només sigui un que es fot de lloros i es fot un trau... Llegir més al cap), pot girar-se en contra de l’ajuntament, si la festa es fa en un local municipal. Ara, fent-se aquí, el responsable serà la collanada, oi que m’entèn Sra Vives? Per cert, una pregunta. Quanta gent hi havia a la Festa de l’any passat?

J

Jordi

Igualada

28 de desembre 2012.09:13h

Respondre

Que aquesta noticia tingui en 24 hores més de 4.000 lectures m’entristeix i em desanima sobre la nostra qualitat humana i com a manera de fer dels igualadins per sortir del forat en que tots estem... Llegir més i molts, moltissim patim.
No m’extenc més. Crec que és suficient.
Trist, molt trist

j

joan Armenteras

igualada

27 de desembre 2012.19:02h

Respondre

i el senyor alcalde perque no s explica aqui? Sera
d agrair.

J

Joan

Igualada

27 de desembre 2012.17:43h

Respondre

” Benvolguts, sabeu que no tinc el costum d’inteactuar amb anònims, però:

1.- Dir-vos que l’ajuntament ha cedit fins el dia 4 de gener l’espai de l’Escorxador només a Tot Circ per fer... Llegir més diverses activitats i tallers per a la quitxalla.
2.- No se celebrarà cap festa de cap d’any a cap instal.lació municipal, per tant no s’ha llogat aquest espai (l’Escorxador), ni cap altre a ningú.
3.- La mentida que difoneu desprestigia a l’ajuntament però també a vosaltres. ”

Paraules de Marc Castells al seu facebook.

P

Pau

27 de desembre 2012.17:28h

Respondre

Sra. Concepció (comentrai 6), a mi em cauria la cara de vergonya de difamar i dir mentides d’aquesta manera. En fi, alguns són així.

J

Jove igualadí

Igualada

27 de desembre 2012.14:03h

Respondre

Jo soc partidari que en els equipaments municipals, si fagin moltes coses, però no crec qe una festa de borratxera sigui la millor opciò. Hi han algunes agrupacions , que ja es creuen en el dret... Llegir més d’ utilitzar els equipaments municipals com a propis pel simple fet de posar la paraula popular a davant de tot. El mes espectacular es que entenen com a preu popular posar per exemple la cerveza a 2 eurus, quant es per ells molt mes benefici que a qualsevol bar d’ igualada, ja que no paguen cap impost ni taxa a ningu, preus populars, entrades populars, festes populars.... Els bars i locals d’ igualada tambe son populars, amb la diferència que paguen impostos a l’ ajuntament per poder arreglar coses com l’ escorxador perque associacions se’ n aprofitin. Però no cal que sempre siguin els mateixos no??? Hi han infinitat de associacions que l’ ajuntament els hi denega alguna cosa que han demanat , i no se’n van al diari a queixar-se, que per cert, treure això com a noticia-propaganda tambè te lo seu... Amb el munt de coses que passen a Igualada. En tot cas, hi ha suficients bars i locals a igualada per cel.lebrar el cap d’ any, i sino cap el rec. BON ANY NOU !!!

P

Pedro Martinez

iguala

27 de desembre 2012.13:43h

Respondre

Concepcion Ramia has dado en el clavo ya decia yo que aqui hay ”euros” encerrados.

R

Ricard Lloses

27 de desembre 2012.13:37h

Respondre

Diria que l’escorxador només el lloguen per casaments i festes privades... ja veus quin servei públic!

C

Concepció Ramia

27 de desembre 2012.13:09h

Respondre

Benvolgut Sr.Alcalde Marc Castells,

voldriem saber com és que per Cap d’Any heu llogat l’espai de l’Escorxador a l’empresa Events, tot i que no s’hi farà cap esdeveniment.

Com sabreu,... Llegir més el propietari de l’empresa Events també porta la gestió de la discoteca La Sala que, aquests sí que organitzen una festa de Cap d’Any (amb visió totalment empresarial).

Així doncs, voldriem saber quins criteris utilitzeu per la cessió d’espais públics: favors a les empreses d’amics o cessió a entitats i associacions?


Esperem atentament la seva resposta,

Bon any nou, Sr. Alcalde!

P

Pere

Igualada

27 de desembre 2012.11:03h

Respondre

Sr. Miserachs que es Cultura? Mitings politics,Moda solidaria?.. Tot es cultura tot el que comunica a les persones es cultura.
Diguin la veritat, jo tambe m apunto el efecta ARENA Pero i el nou... Llegir més espai sera segur? la responasbilitat continua en mans del ajuntament.
No es rentin les mans trasladan el problema de lloc, el problema i sera igualment Encara que crec en la profesionalitat i responsabilitat de la collonada que una vegada mes seran un referent per els joves igualadins.

J

Juan Rodero

igualada

27 de desembre 2012.10:56h

Respondre

Bona refelxio Joan Es tipic de l aministracio tira pilotes fora i desconeixe la realitat.No esl interesa.

j

jaunme rodriguez enrich

IGD

27 de desembre 2012.10:22h

Respondre

Amb tot el respecta a la deciso del ajuntament perque no hen conec tots els detalls la pregunta es :la musica no es cultura? La festa no es cultura ? I el fet de que els joves iguladins puguin... Llegir més celebrar la festa a casa seva sense el risc dd desplaçament no es un bon argumnet
En tots scas per e
No sera el efcte ARENA ADRID la decisio?
l que sembla la collonadas sempre sera discutida pero mai vençuda. Bon cap d any.

L

La Collanada

27 de desembre 2012.10:01h

Respondre

Només queden entrades al Clot del Clos, també n’hi ha a la Teixidora per menors d’edat.

j

josep

27 de desembre 2012.08:43h

Respondre

Crec que l’Ajuntament fa una mala feina al jovent no deixan l’escorxador ja que edecuat i enserveis per poguer acollir aquets esdesveniments en canviun local vell tindra la seguritat per... Llegir més aquestes festes multitudinaries?

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.