La problemàtica de la SIDA i la informació i la prevenció sobre aquesta afecció ha estat el centre de les sessions sobre salut i sexualitat que han tingut lloc a Masquefa. L'Ajuntament i la comissió de joves KSJ seguiran oferint propostes tan a nivell formatiu com lúdic.
El jovent de Masquefa ha tornat a demostrar la seva implicació i la potència del seu teixit associatiu. Prop d'una cinquantena de persones van participar del 24 de novembre al 2 de desembre a les Jornades de Salut i Sexualitat, un projecte impulsat per la Regidoria de Joventut i la comissió de joves KSJ Masquefa en motiu del Dia Mundial de la Sida. Al llarg d'una setmana, el Casal de Joves va ser la seu de diferents xerrades, tallers i un concert amb l'objectiu de fomentar la conscienciació en relació amb el VIH/sida, mostrar solidaritat internacional, donar a conèixer la situació i impulsar avenços pel que fa a la prevenció.
Una de les sessions que van tenir lloc al Casal de Joves
Mentrestant, del 28 de novembre al 2 desembre el Casal de Joves va acollir l'exposició gratuïta "Sex o no sex", una mostra adreçada als joves que girava entorn de les conductes de risc en les relacions sexuals i del preservatiu com a mesura de prevenció. Finalment, com a acte de cloenda de les Jornades sobre Salut i Sexualitat, la Regidoria de Joventut i la comissió de joves KSJ Masquefa van organitzar divendres 2 de desembre un concert solidari de música contra la Sida amb l'actuació dels grups Karaoke Band i Misled Sound. Amb l'entrada solidària es va poder recol·lectar quilos de menjar i material d'higiene personal que aniran al banc d'aliments de Masquefa.
Al llarg del primer trimestre de l'any 2017, l'Ajuntament i la comissió de joves KSJ Masquefa aniran novament de la mà per oferir als joves masquefins diverses propostes lúdiques i culturals: un taller de primers auxilis (13 de gener), taller d'elaboració de mug cakes, tasses decorades (27 de gener i 3 de febrer); taller de creació d'APP's (10 de febrer); taller de cuina (24 de febrer); Festa de Carnaval (4 de març); jornades de Hip-Hop per la Igualtat (11 de març); torneig de Play Station (17 de març); taller de carcasses de mòbil (24 de març); taller de customització de roba (31 de març); o un curs de 20 hores de vetllador/a escolar entre els mesos de febrer i març.