TORNAR

Comença la 25a edició del Rec.0, sota el lema "Viu el Rec"

societat
Dimecres, 8 novembre 2023. 20:52. Redacció AnoiaDiari.

La ciutat d'Igualada s'ha despertat amb els carrers del barri del Rec plens de pop-stores de moda de referència, food trucks i altres activitats culturals que ja caracteritzen aquest festival. Enguany la 25a edició vol reivindicar un canvi d'usos del barri per poder garantir un futur ple de vida al barri del Rec.

El Rec.0 va néixer l'any 2009 amb aquesta voluntat: donar a conèixer el barri, un enorme espai urbà amb un patrimoni arquitectònic industrial únic, declarat Patrimoni Industrial de Catalunya i considerat el conjunt arquitectònic adober en actiu més important d'Europa. Després de 25 edicions, el Rec.0 s'ha consolidat com un festival de moda de referència que transforma el barri del Rec durant quatre dies i dues vegades a l'any.
A la roda de premsa de presentació que s'ha celebrat aquest dimecres en un dels espais del Museu de la Pell, en aquest cas dedicat a la moda sostenible, Marina Iglesias, cofundadora del Rec.0, ha recordat que el barri del Rec compta amb aproximadament 250.000 m quadrats i tan sols se n'utilitzen uns 10.000 durant el festival. L'eslògan d'enguany ho diu ben clar: "Viu el Rec".

Clara López, responsable de comunicació de Recstores, ha destacat que el circuit urbà s'omplirà aquests dies de moda, "amb 60 fàbriques dcurtits convertides en pop-up stores de més d'un centenar de marques i dissenyadors de moda, des de grans marques reconegudes, dissenyadors emergents, marques independents i de Km0. I tot acompanyat d'un programa d'activitats i una oferta culinària de carrer que converteix el Rec.0 en un autèntic festival de moda, cultura i gastronomia".

Per aquesta edició de tardor es compta amb noves incorporacions destacades com són les marques de moda femenina YerseCommelle by Toton, Toni Pons, HumanoidSoeur, Baluard Barcelona, BIB o Crush, la marca de boxa Leone 1947, la marca infantil Play Active, les marques sostenibles Alsedà, Boira, Downunder i també són novetat BrussosaWeve i Nuvola.

Josep Ignasi Reixach, director general de Punto Blanco, i Miriam Ponsa, dissenyadora i fundadora de la marca Miriam Ponsa, han participat en aquesta jornada d'obertura. Ambdós han destacat l'oportunitat que suposa estar al Rec per tenir contacte amb el client final. A més, els dos han destacat la importància que té actualment la conscienciació sobre un consum sostenible. Ponsa ha destacat que el gran problema està en la sobreproducció i en el gran residu tèxtil que generen les marques. Assegura que un 70% d'aquest acaba a Àfrica.

En aquest sentit, Reixach també ha destacat la importància de crear un fons d'armari i apostar per productes de qualitat, per evitar consumir en excés i generar més residu tèxtil.

Com en les darreres edicions, el festival disposa d'un espai dedicat a la moda conscient i sostenible, ubicat a la primera planta del Museu de la Pell, on es troben un conjunt de marques i aquest any també s'instal·larà el Mercat d'Intercanvi.

També com a novetat, a més de l'oferta de productes fets amb pell d'Igualada que es pot trobar al llarg de circuit, aquesta edició es presenta una pop-up store dedicada als artesans i dissenyadors de la pell. Es trobarà ubicada a l'edifici Adoberia Bella, una antiga adoberia del 1913 rehabilitada i que actualment acull la seu del Leather Cluster Barcelona, una entitat encarregada d'agrupar i promoure projectes estratègics per tal d'impulsar el sector català de la pell.


1 Comentaris

E

Eduard Ruiz

Igualada

10 de novembre 2023.08:59h

Respondre

QUINA PENA, “60 fàbriques de curtits convertides en pop-up stores”, espais que han estat tancats durant anys i que s’obren només durant 4 x2 dies a l’any. El barri del Rec que compta... Llegir més amb aproximadament 250.000?m quadrats i tan sols se n’utilitzen uns 10.000 durant el festival.

Com també va manifestar Clara López , , responsable de comunicació de Recstores, DONAR AL BARRI DEL REC TOT L’ANY, ja que “estava bastant abandonat i vivia d’esquenes a la ciutat”. “Després de 25 edicions seguim amb el mateix missatge i la mateixa reivindicació”,


I afegeixo, un altre missatge i reivindicació molt lligada, extensible a tota la ciutat d’Igualada: de l’APROVACIÓ de un nou POUM (Pla d’Ordenació Urbana Municipal) d’Igualada, QUÈ ??

Recordem que el POUM és l’instrument de planejament urbanístic bàsic per a l’ordenació integral del integral del territori d’un o diversos municipis comprèn necessàriament:

1. La classificació del sòl que vincula tot el del territori planejat amb un destí urbanístic bàsic així com amb el corresponent règim jurídic.

2. La definició dels elements fonamentals de l’estructura general de l’ordenació urbanística del territori planejat, és a dir les vies de comunicació principals, ús residencial o d’activitat econòmica, els equipaments i serveis comunitaris més rellevants i les zones verdes o lliures, etc.

3. La fixació del programa per al desenvolupament i execució de les corresponents previsions, així com el període mínim de vigència del mateix pla.


L’actual POUM de Igualada data dels 1986 (més de 37 anys !!!), i des de llavors han canviat molt les circumstàcies econòmique i socials. Només cal donar-se un volt pel Rec i altres carrers amb edificis d’antigues fàbriques avui en desús.

Tindria de ser un instrument, per remuntar el DECLIVI INDUSTRIAL de l’Anoia, amb una indústria innovadora, eficient, sostenible, creadora de ocupació de qualitat. en benefici de la gran majoria de la població (particularment el més vulnerables social i econòmicament.

Tant debò les diferents formacions i grups polítics, govern i oposició, siguin capaços de practicar el DIÀLEG, PACTE i CONSENS en temes tant cabdals, pel present i futur.

Masa demanar, somiar ?. S’ha inciat un nou cicle de 4 anys, i els mesos corren. Veurem el balanç que resulta ....

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.