//Plugins sense CDN ?>
El grup osonenc BonPreu Esclat recalarà a Igualada si no hi ha un canvi dràstic abans del proper ple de la capital anoienca, el dimarts. La majoria del govern del PDeCAT assegura la modificació urbanística necessària. Algunes entitats vinculades al comerç local creuen que aquesta arribada significarà canvis sensibles en l'estructura comercial de la Conca.
La confirmació per part del grup BonPreu Esclat de la seva inversió a Igualada ha despertat l'inquietud de part de les entitats comercials de la comarca. Les xifres de l'operació de l'arribada d'aquest gegant comercial -13 milions d'inversió, amb la creació de 100 llocs de treball i sobretot un cente comercial de tres plantes i 3.900 metres quadrats- suposen un canvi substancial en el panorama de les grans superfícies a la Conca d'Òdena. Davant els rumors de la possible requalificació, el juliol passat, quatre entitats de la Conca d'Òdena -Igualada Comerç, Nou Centre, Vilanova Comerç i l'Unió d'Establiments de Montbui- van emetre un comunicat on demanaven que es reconsiderés aquesta operació. Ara, algunes fonts d'aquestes entitats lamenten que la implantació s'hagi fet efectiva i vaticinen que es traduirà a mig termini en "tancaments de diversos negocis".
El president d'Igualada Comerç, Xavier Figueres, lamenta que la implantació es faci a partir d'una modificació del pla urbanístic, cosa que suposa " un greuge comparatiu". Figueres apunta que "ni hi ha gent amb més renda, ni més consumidors, ni els igualadins menjaran dues vegades". En aquest sentit, remarca que "un BonPreu no farà venir a ningú de fora de l'Anoia a Igualada a comprar. No té a veure amb el projecte de ciutat que se'ns havia explicat als comerciants".
Jordi Vilarrubias, de Vilanova Comerç, és categòric i manifesta que "no se'ns ha fet cas. El govern d'Igualada té tot el dret a fer aquesta requalificació, naturalment, però tindrà conseqüències, especialment pel que fa al sector de l'alimentació". Entén que la implantació de BonPreu Esclat "afectarà tant a les superfícies grans de supermercats que ja existeixen com als comerços de menor format" i veu evident "que hi ha negocis que hauran de tancar. Arriba BonPreu, però el pastís és el mateix, i s'ha de repartir d'alguna manera".
Apunta que "a hores d'ara, a Igualada i la Conca hi ha ja molts metres quadrats dedicats al sector de l'alimentació. La densitat és molt alta. I amb tot, ja no hi podem fer gran cosa, són fets consumats". Vilarrubias matisa que "el territori està molt saturat a nivell de superfícies del sector de l'alimentació, comparativament amb Catalunya, la Conca d'Òdena i l'Anoia tenen una situació d'excedent". La Unió de Comerciants de Montbui es manifesta en un sentit similar: "hi ha una excessiva oferta de supermercats i establiments alimentaris a la comarca de l'Anoia, que evidentment no afecta només a la ciutat de Igualada, sinó a totes les poblacions circumdants". L'entitat montbuienca mostra "sorpresa" i lamenta que es produeixi aquesta implantació que "l'Ajuntament facilita sense tenir en compte els efectes colaterals".
" Mesures per atenuar l'impacte de les obres"
L'Ajuntament d'Igualada matisa els efectes de l'arribada de la nova superfície. De fet, s'apunta que se cediran uns 1.600 metres quadrats de l'edifici que es destinaran a equipaments per a la ciutat i que podrien incloure eines de promoció del comerç local. En un comunicat, s'afegia que es prendran mesures a la zona de l'antiga Vives Vidal per atenuar l'impacte de les obres i del nou trànsit que es generarà.
Cada vegada que hi ha la possibilitat que hi hagi un moviment comercial que sigui important (Centre comercial, Decathlon, Zara, Rec...) tot el comerç conservador igualadi, proteccionista, protesta.... Llegir més I així estem que en comptes de captar clients d’altres comarques, ens trobem que la gent surt fora a comprar (Manresa, Barcelona), i sense cine....
Veient el caire que està prenent el tema de les grans superfícies, a Igualada, proposo a les autoritats municipals, que al més aviat possible, aprovin una nova ordenança municipal, en què... Llegir més s’obligui a les superfícies a penjar a l’entrada, la nacionalitat de les mateixes .
Per posar un exemple ...... ”Carrefour” bandera Francesa, ”Caprabo”, Senyera i ukarriña, ”Aldi” l’Alemanya, ”Dia” l’Espanyola, ”Mercadona”, la senyera Valenciana i l’Espanyola, ”ESCLAT”, LA ESTELADA. etc, etc.
D’aquesta manera, els clients sempre sabran on deixen els seus diners, i els ajudaria a comprar, d’acord amb les seves preferències polítiques.
L’únic problema, és que aquesta normativa, pot provocar, que Sr Castells, hagi de arriar ”l’estelada” que ens va colocar en un lloc públic, si no vol ser denunciat per propaganda deslleial, i manipulació de la llibertat de compra.
Josep
Igualada
20 de gener 2018.16:31h
No entenc que are que ve una cadena de supermercats de casa nostre i hagi tan rebumbori i un dels que protesten son els de la CUP . Els mercats son lliures a tot arreu i estem al segle XXI i la venta... Llegir més per internet cada dia va a mes, suposo que també deu fer mal al comers local, pro el mon va endevant , mai pot anar enrera.