TORNAR

El comitè d’empresa de l’Ajuntament de Piera denuncia retards en el pagament de les nòmines

Els representants dels treballadors de l’ens també denuncien situacions de maltractament laboral sobre el personal administratiu

societat
Dijous, 2 març 2023. 18:56. Redacció AnoiaDiari.

El comitè d’empresa de l’Ajuntament de Piera denuncia que “des de l’estiu passat, els seus treballadors i treballadores cobren les seves nòmines parcialment, cosa del tot inacceptable en un ajuntament transparent i democràtic.” Els representants dels treballadors assenyalen que “durant els anys 2022 i 2023 estem patint retards repetits en el cobrament de les nòmines. Aquesta situació d’incertesa sobre el dia del cobrament ens genera neguits i inquietuds que estan passant factura anímicament, emocionalment i personalment, cosa que afecta el rendiment i la concentració a l’hora de dur a terme les nostres tasques com a treballadors i treballadores.” Segfons el conveni, els treballadors han de cobrar la nòmina el dia 28 de cada mes i, segons han explicat alguns treballadors a l’AnoiaDiari, “aquest mes passat, que havíem de cobrar el dia 28, els primers han cobrat el dia 2 de març i alguns no cobraran fins d’aquñi a uns dies”.

El divendres 27 de gener van fer una assemblea de treballadors en la qual es va tractar aquesta situació de “retard sistemàtic en el pagament de les nòmines i les pressions que suposa aquest fet en l’economia d’alguns dels treballadors en situacions econòmiques desfavorables”. Segons el comitè, per unanimitat, es va acordar “que ja n’hi ha prou i que aquest problema pot estar afectant la salut mental del personal”.

Des del comitè d’empresa recorden que “el setembre del 2022 ens vam reunir amb els representants de l’Ajuntament i el comitè va transmetre als treballadors que la situació viscuda el setembre del 2022 no es tornaria a repetir, però malauradament aquest compromís només ha durat tres mesos.”

Denuncien que “el departament de Recursos Humans, encarregat de gestionar les nòmines, estava originalment format per 2 tècnics, entre els quals una era un Tècnic d’administració general i una auxiliar administrativa. Actualment, només hi ha una auxiliar administrativa i una administrativa a mitja jornada” i manifesten que “la conseqüència directa d’aquesta falta de personal repercuteix directament en aquestes persones, que es veuen sotmeses a una sobrecàrrega de feina per part de superiors de la corporació que sovint no els pertoca i a una pressió psicològica insostenible”.

El comitè d’empresa de l’ajuntament pierenc també denuncia que “no s’estan cobrint les baixes voluntàries ni tampoc les mèdiques. En aquest sentit, la càrrega va a parar sobre els mateixos treballadors i treballadores, que són els qui cobrim les vacants i molt sovint sense el coneixement ni les eines específiques que requereixen aquests llocs de treball.”

També denuncien assetjament laboral. En aquest sentit, expliquen que “ja fa temps que es pateixen situacions de maltractament laboral sobre el personal administratiu. Tenim la intenció de posar en mans dels advocats dels sindicats les repetides actuacions discrecionals, per si són constitutives d’un presumpte delicte d’assetjament laboral, com els retards en el pagament de les nòmines i que representen un incompliment del conveni col·lectiu. Així mateix, considerem necessari disposar d’un protocol d’assetjament laboral al més aviat possible.”

Des del govern pierenc han desestimat, ara per ara, respondre a aquestes acusacions del comitè d’empresa.


6 Comentaris

A

Anna

Igualada

5 de març 2023.17:44h

Respondre

Perdoneu pro els privilegis q dieu q gaudeixen a la pública recordem q se ls han guanyat amb oposiciins. Si ens agraden ja sab el q hem d fer.......
I a la ptivada si ens malttacten els nostres... Llegir més caps ens toca denunciar ho als sindicats, tenir delegats d personal....Hi ha empreses on la gent es deixa fer tot i no reclama els seus drets, si ens unessim no es podriem maltractar pro cadascú va a la seva....

P

Pepito

O8700

6 de març 2023.19:29h

Lo teu Anna, es per plorar...
Quina pena fas...
PATÈTIC

A

Antoni

Igualada

7 de març 2023.23:23h

Fer oposicions hauria de ser símptoma d’estabilitat, no d’impunitat. Abans per entrar a treballar en un banc també es feien oposicions. I en un banc, si eres bo pròspera es, i si no, anaves al... Llegir més carrer. Hi ha gent bona a la funció pública, però com que la funció pública és comunista, no premia l’esforç i queda tot molt barrejat i camuflat amb la mediocritat d’altres

joan-t

Joan TORNÉ BISBAL

IGUALADA

5 de març 2023.17:20h

Respondre

Completament d’acord, Antoni. Tant en retribucions com en la càrrega de feina és ben conegut que qui treballa en l’Administració Pública gaudeix d’uns privilegis cada vegada més... Llegir més allunyats del món laboral dels privats que els mantenim. Cap entitat pública ha subscrit un ERTO tot i l’evident baixada d’activitat soferta per la covid que l’únic que els ha deixat és la cita prèvia per a tot, fins i tot quan veus que no hi ha ningú a la sala d’espera ... En justícia caldria una rotació de treballadors públics cap a la privada per tal que aquests últims se sentissin ‘assetjats’ una temporada. Al cap i a la fi treballant a l’Administració saps que SEMPRE cobraràs el que no és segur en una empresa que depèn d’ella mateixa.

A

Antoni

Igualada

2 de març 2023.22:38h

Respondre

”aquest tema pot acabar afectant la salut mental del personal”. Que siguin conscients del fred que fa a l’empresa privada respecte a l’escalforeta del sector públic, i potser seran... Llegir més conscients de si això pot arribar a afectar la salut mental. Massa fart va aquest món.....

P

Pep

4 de març 2023.18:58h

Máses a cobrar, i pocs a traballar
Vinga pit i collons, i a traballar a la privada...

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.