//Plugins sense CDN ?>
Aquesta setmana han finalitzat les obres que van començar aquest mateix mes per optimitzar la seguretat dels vehicles que circulen per la C-37 entre Igualada i Manresa. Les millores van ser anunciades per la Generalitat al mateix temps que es feia públic el calendari per refer la C-15 d'Igualada a Vilafranca, en el tram posterior de l'Eix Diagonal.
S'han enllestit els treballs de la primera fase de la implantació del separador de fluxos a l'Eix Diagonal. Els operaris contractats per la Generalitat han ultimat les operacions per ampliar l'espai entre els dos sentits de la marxa i augmentar la sensació de seguretat per als conductors a la C-37, una carretera que en els darrers mesos ha estat l'escenari de diversos accidents mortals.
En concret, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha actuat en el tram des del quilòmetre 71,2 de la C-37 (l'inici del tercer carril a l'enllaç de Castellolí) i el quilòmetre 92 (enllaç amb la C-25), a la vora de Manresa. En aquest tram de l'Eix Diagonal, l'administració hi descarta, pel volum de trànsit -més modest que els altres- fer alguna actuació a mig termini que no sigui en matèria d'incrementar la seguretat, com aquesta que s'ha fet.
Ara, durant la segona quinzena de gener, començaran els treballs de la segona fase, entre el quilòmetre 71,2 de la C-37 fins al quilòmetre 35 de la C-15 (la boca sud túnel de Cabrera d'Anoia). Es tractarà de la primera intervenció en matèria de seguretat al tram entre Igualada i Vilafranca de l'Eix Diagonal. En aquesta carretera, els propers mesos, hi haurà obres de millora amb la instal·lació del separador, en paral·lel a la redacció del projecte executiu que ha de convertir la carretera d'Igualada a Vilafranca en una via de format 2+1.