//Plugins sense CDN ?>
Els nous serveis ofereixen dues línies circulars que garantiran la mobilitat per dins d’Igualada i dues més per enllaçar la capital de l’Anoia amb Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui. El director general de Transports de Catalunya, Manel Villalante, ha qualificat el canvi com ‘un pas del transport en línia al transport en xarxa’. Aquest pas es deu als 4 grans punts d’intercanvi: l’hospital, l’estació d’autobusos, el Passeig a l’alçada del carrer St. Josep i la Rambla a l’alçada del carrer Balmes. A més de l'ampliació dels recorreguts també hi ha una millora en les freqüències de pas: hi haurà un autobús cada 20 minuts en les línies d’Igualada i cada 30 minuts en les altres dues.
Una gran ciutat
L’acte de presentació va aplegar els tres alcaldes de les ciutats, Jordi Aymamí, Joan Vich i Teo Romero, i tots van coincidir en què aquesta reforma en els transports dóna resposta a una reivindicació històrica dels ciutadans de la Conca, reforça la idea de ‘la gran ciutat’ i dóna més sentit d’unitat a la mancomunitat de la Conca d’Òdena. Joan Vich, alcalde de Vilanova, va afegir que aquesta millora ajudarà les connexions entre les ciutats de la Conca i Barcelona, i va aprofitar per fer referència als vincles que uneixen aquest territori a la Regió 1.
A partir d’ara els ciutadans d’Igualada, Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui tindran una comunicació directa amb serveis comarcals bàsics com l’hospital comarcal o l’estació d’autobusos i ferrocarrils. Aquest nou servei se suma al que ja gaudeixen els habitants de Jorba des de fa un any, amb molt d’èxit segons el director general de Transports de Catalunya. ‘Ara caldrà veure la resposta dels ciutadans’, afirma Manel Villalante, ‘si hi ha un augment en l’ús del servei voldrà dir que ho hem fet bé’.
Jordi Aymamí ha recordat que els nous serveis formen part del sistema tarifari integrat de l’ATM; així els usuaris podran utilitzar el bitllet únic i gaudir de les tarifes dels títols multiviatges sense perdre les bonificacions que ofereix l’Ajuntament de la ciutat a col·lectius determinats.
Comunicacions amb la UAB
Durant l’acte de presentació dels nous serveis, Manel Villalante també va avançar que s’està treballant per poder oferir una millora en el transport que uneix Igualada amb Bellaterra. Tot i que no va explicar-ne els detalls, va afirmar que l’enllaç es farà via Martorell, i que la prioritat és que els estudiants puguin anar i tornar de la UAB tant si fan mitja jornada com jornada sencera.
Sembla que els que contesteu no utilitzeu gaire el transport públic de la Conca
aquests autobusos no tenen res a veure amb la mancomunitat.
Encara existeix aquell ”magnífic” servei de la Hispano Igualadina entre Igualada i la Univeristat Autònoma ?
Ai Josep, com que a la Pobla no hi teniu la família socialista ...
Doncs la Pobla formem part de la Mancomunitat i la millora del transport no es veu per enlloc. I creieu-me que bona falta ens fa! Mancomunar-se deu servir per quelcom més que poder veure una TV... Llegir més local, no? Hi ha serveis prioritaris, i els referits a la mobilitat sostenible ho haurien de ser. Ja aniria sent hora que els que ens representen a la Mancomunitat comencin a treballar en aquesta línia!,... sinó ens podríem començar a preguntar què carai hi fem!
Sara
Igualada
12 de febrer 2010.12:24h
Sí, encara continua aquell servei patètic i deficient de la Hispano a la UAB. Quan ho canviaran? Com es nota que els senyors alcaldes no agafen mai el tren o l’autobus..