//Plugins sense CDN ?>
Un dels nyaps més visibles de les infraestructures de l'Anoia quedarà atenuat aquest 2018 amb una obra que esmenarà l'error que arrossegava la Ronda Sud des de la seva obertura. El mes vinent es començarà amb l'allargament del carrer dels Fusters.
Al mateix temps que presentava, aquest dilluns, com enllaçarà la Rona Sud amb Igualada, el secretari general d'Infraestructures Ricard Font, anunciava també com es resoldrà la connexió d'aquesta carretera amb Vilanova del Camí. Era un deure pendent des de la seva creació, el 2010, i l'alcaldessa Noemí Trucharte agraïa que finalment hi hagi una solució per aquest problema enquistat. Hi ha el compromís de començar el mes que ve els treballs per a la construcció "d'un vial, a partir del perllongament del carrer dels Fusters de Vilanova del Camí, que connecti amb una de les rotondes que formen l'enllaç Vilanova Nord de la ronda Sud d'Igualada". Fins a aquestes rotondes, s'hi farà una via col·lectora.
D'aquesta manera, segons Font, es millora "la connectivitat de la trama urbana de Vilanova del Camí", en concret, dels barris de la Pau i de Santa Llúcia, tant amb la Ronda com amb Barcelona. Els treballs, que s'emmarquen en un conveni de col·laboració entre el Departament de Territori i Sostenibilitat i l'Ajuntament de Vilanova del Camí, tenen un pressupost de 390.000 euros i un termini d'execució de tres mesos.
Aquest vial de connexió tindrà una longitud de 175 metres i una amplada de 10 metres, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres i vorals d'1,5 metres cadascun. A més de la formació i pavimentació d'aquest vial, es col·locaran elements per a facilitar el drenatge, s'adequarà la senyalització vertical i horitzontal i s'assegura la restitució de camins que quedin afectats.
Segons Font, no es podia construir un segon ramal a l'enllaç actual de Vilanova del Camí "perquè la Llei de Carreteres ho impedeix degut a la proximitat amb els altres". Així, per millorar l'accessibilitat a la ronda, el Departament de Territori i Sostenibilitat impulsarà una solució tècnica alternativa: la formació d'una via col·lectora per a connectar ambdós enllaços. Serà un vial de 650 metres de longitud i discorrerà entre la rotonda de la ronda de Sant Antoni i la rotonda de la carretera C-244 (la Pobla de Claramunt). El vial tindrà una amplada de 10 metres, amb dos carrils de circulació de 3,5 metres i vorals d'1,5 metres d'amplada cadascun. Aquesta obra comportarà la construcció d'un pas superior a la línia ferroviària Llobregat-Anoia d'FGC.