//Plugins sense CDN ?>
En la presentació del projecte, que es va fer als alcaldes i regidors dels municipis on hi ha construccions d’aquest tipus, es va presentar un primer mapa on s’identifiquen els punts on hi ha castells, torres, pobles fortificats, cases fortificades i altres. Això s’ha fet a través d’un inventari que també n’ha valorat les seves fortaleses i debilitats. Entre els punts positius hi ha que molts es troben en bon estat gràcies a la inversió feta per ens públics i privats, per exemple. En l’apartat dels punts a millorar es destaca, sobretot, que ara la gran majoria no estan tractats com a recurs turístic.
L’objectiu de la marca 'Anoia, terra de castells', és poder utilitzar aquestes construccions com a vehicle de promoció del territori i de viatge en la recerca històrica, a més de poder-los fer servir com un identificador singular del paisatge de la comarca. Per fer-ho possible, s’han marcat ja unes primeres accions a dur a terme com l’elaboració d’un mapa dels castells, una aplicació per a telèfons mòbils que ha de permetre que l’usuari programi la seva visita a mida, una pàgina Web que reculli tota la informació, millorar-ne la seva senyalització, formar al personal que atén els visitants, vincular-hi els serveis turístics existents actualment i elaborar un audiovisual, entre d’altres.
Aquestes accions començaran l’any que ve i es preveu desenvolupar-les en dues fases: la primera es faria durant l’any 2014 i la segona entre els anys 2015 i 2016.
p.m.o
IGUALADA
5 de desembre 2013.17:14h
Això ja és va anunciar una vegada fa anys. Es va clavar un rètol a la primera sortida d’Igualada a la A-2 -que encara hi és- i no s’en ha parlat més.
Perquè no s’obren algunes hores del... Llegir més diumenge al mati castells i esglèsies restaurades encara que calgui pagar una mica a algún jove estudiant perquè ho expliqui?