//Plugins sense CDN ?>
Segons les dades que apareixen a la web de transparència de la Generalitat, l'administració pot aportar fins a 1.867.000 euros a l'empresa gallega Monbus de compensació pels costos derivats de l'explotació dels seus serveis a les línies que té aquesta a la demarcació de Barcelona, bona part de les quals passen per l'Anoia.
Les xifres del contracte programa entre el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat i l'empresa Monbus, pels serveis de transport de passatgers, es poden enfilar fins a més d'1,8 milions d'aportació pública a la firma. Monbus, que va absorbir l'antiga Hispano Igualadina, gestiona deu serveis diferents a la demarcació (també s'hi inclouen Reus i Valls). La majoria compten amb expedicions amb sortida o arribada a l'Anoia. El contracte estipula la diferència que els contribuents catalans poden arribar a pagar en relació amb el taquillatge de cada línia, és a dir, pel dèficit d'explotació. El més important és la línia Exprés, la línia directa que cobreix d'Igualada a Barcelona i que pot significar fins a 830.642,25 euros.
Aquest contracte, que té una prórroga anual, podria quedar revocat si no es compleixen condicions relacionades amb la satisfacció del client/usuari, entre d'altres. Està subjecte a modificacions en algunes de les condicions, com les que l'Ajuntament d'Igualada ha negociat recentment respecte a les expedicions de sortida de l'Exprés. A part de la línia Igualada-Barcelona, les altres despeses són més reduïdes. En segon lloc se situa la línia Montserrat Park (El Bruc)-Martorell, 292.352,06 euros; i les línies del servei 8, Igualada-Jorba-Calaf, Igualada-Santa Coloma, Igualada-Jorba-Tous, que poden significar un màxim de 217.132,76 euros.
També a nivell anoienc hi ha Igualada-Tarragona, Igualada-Bellaterra i Igualada-Carme, que comportarien màxims d'inversió d'uns 80.000, 34.500 i 16.000 euros respectivament. Les subvencions estan subjectes a revisions anuals en base al nombre de passatgers de cada línia. També s'estableix un règim d'incentius en funció de l'augment de passatgers.
El cost total dels serveis, quasi 2,4 milions d'euros
El mateix contracte programa situa el màxim del "cost total de producció" dels 10 serveis de passatgers que hi apareixen en 2.378.329,89 euros. El servei Exprés té calculat un cost d'uns 847.386,59 euros (i com apunten les compensacions, la Generalitat hi té prevista una subvenció màxima de quasi tot el cost: 830.000 euros). Els números més alts en altres serveis a la demarcació són Montserrat Park-Martorell, amb 472.358,14 euros, i la línia Igualada cap a Calaf, Santa Coloma i Jorba, 238.109,16 euros.
Els objectius de demanda de passatgers fixats per les diferents línies són de quasi 350.000 passatgers. Els ingressos de taquillatge de la companyia sense IVA ascendirien a 511.288,23 euros. De tota manera, en aquestes quantitats no s'hi inclou l'Exprés, on el paràmetre que el contracte tindrà en compte "és l'augment de passatgers de la línia".
És una vergonya que a part de costar-nos un ull de la cara, el servei sigui tan i tan dolent! Ja seria hora que l’ajuntament fes alguna cosa per fotre’ls fora!
El servei és força deficient.
A primera hora, hi ha més usuaris que seients i alguns s’han d’esperar al següent bus.
Alguns dels ”bons” conductors, amb els que arribes d’hora i són... Llegir més persones, desapareixen del mapa.
Però el millor és a l’agost i els dies ”festius”. A l’agost, si treballes problema teu. Només hi ha un bus directe a les 7 del matí que torna cap a les vuit de la tarda a Igualada. La resta del dia només hi ha autobusos turístics que et fan una ruta pel Baix Llobregat i l’Anoia.
Tot i que el Dijous Sant no sigui festiu a Catalunya, ells el consideren festiu i no hi ha autobusos directes, només turístics.
Suposo que deu haver-hi altres empreses que poden donar un millor servei.
El servei de Bus Exprés a BCN deixa molt que desitjar.
Sembla un servei de places limitades, ja que pels matins, a les hores punta ( de 6 a 8 del matí) deixa de 15 a 20 usuaris sense poder agafar... Llegir més el bus que esperaven i ens hem d’esperar mitja hora més fins el pròxim.
La meva pregunta és si Monbus està obligat a posar un altre bus comlementari de reforç o fer el que fa de deixar la gent tirada a l’estació...
Tant de bo no els renovin la concessio. Són el mal son dels usuaris que van a BCN pels matins
Jep
Piera
21 d'octubre 2015.17:20h
I què passa amb la línia Barcelona-Igualada per Piera i Capellades? Ja no existim?