//Plugins sense CDN ?>
Creu Roja a l’Anoia ha fet balanç aquest dijous de la seva activitat durant el 2011. Segons la memòria de l’entitat, Creu Roja va atendre el 2011, a 2.505 persones, el que representa un 59.88% més respecte l'any 2010. També es destaca les 17.722 intervencions que es van haver de fer, una xifra que supera en molt a la tasca desenvolupada per l’entitat durant l'any anterior.
Projectes adreçats a pal·liar l’impacte social
Del total de persones ateses per l’entitat, fins a 1.770 corresponen als seus projectes més adreçats a pal·liar l’impacte social de la crisi, que engloben: les actuacions dels àmbits d’Intervenció Social; Ocupació i Gent Gran; i Atenció a la Dependència de la institució humanitària.
En el cas de l’àmbit d’Intervenció Social, la Creu Roja ha arribat durant el darrer any a 1.770 persones, un 59.88% més que el 2010. Bona part d’aquests usuaris, han rebut ajuda alimentària o bàsica. En aquest sentit, cal destacar que 482 d’aquests usuaris són infants, que es beneficien directament de projectes específics per ells.
Pel que fa a l’àmbit d’ocupació, Creu Roja a l’Anoia ha atès prop de 80 persones durant el darrer any, ja sigui en itineraris ocupacionals i d’inserció laboral o en espais de recerca de feina, on es dóna orientació i assessorament a persones en situació d’atur i vulnerabilitat. Respecte a la taxa d’inserció laboral, el 2011 va ser del 50% (32% homes i 62% dones). Des de Creu Roja Anoia es valoren com a 'positives aquestes dades tenint en compte que els programes es duen a terme amb fons propis, a més, de les altes xifres d’atur a la comarca'.
Un altre col·lectiu on s’han vist incrementades les dades ha estat el de persones grans. Durant el 2011 s’han beneficiat dels diferents programes 491 persones, i aquesta xifra anirà en increment a partir d’aquest any.
Pla de treball actual
Durant la presentació de la memòria Creu Roja Anoia ha informat de totes les mesures relacionades amb l’Acció Humanitària de proximitat que actualment s’estan desenvolupant a la comarca: el Banc de Queviures d’Igualada, el projecte de kits de suport social, la Campanya de recollida de Joguines, la gestió de donacions, o bé la Resposta centralitzada a l'acció humanitària a Catalunya amb la Plataforma Logística Humanitària, així com també amb el Magatzem d'Emergència i Acció Humanitària Internacional.
A més a més, s’ha incrementat el nombre d’accions destinades a pal·liar situacions vulnerables tals com el banc de la teca de Vilanova del camí, el projecte 'Tu Pots' adreçat a dones en recerca de feina, el paquet d’ajudes bàsiques a infants, i en breu la posada en marxa d’un punt d’atenció familiar.