//Plugins sense CDN ?>
Un dia després que el secretari general d'Infraestructures Ricard Font presentés l'actuació per millorar la connectivitat de Vilanova amb la Ronda Sud, acompanyat de l'alcaldessa socialista Noemí Trucharte, han aparegut les primeres veus criticant la solució. En aquest cas, del regidor d'Urbanisme, i soci del PSC, Juan Manuel Cividanes (IPV-VV) que considera que les obres "no té el consens de les forces polítiques municipals" i que l'entrada a la Ronda Sud hauria de ser "al Barri de Santa Llúcia".
El regidor d'Urbanisme de Vilanova del Camí, Juan Manuel Cividanes, emetia aquest dimarts un comunicat on desautoritza les actuacions que proposa la Generalitat per arranjar la connexió entre la població i la Ronda Sud. Unes actuacions que van ser presentades el dilluns, amb la presència del secretari d'Infraestructures Ricard Font, l'alcalde d'Igualada Marc Castells i l'alcaldessa de Vilanova del Camí -i sòcia de Cividanes, per tant- Noemí Trucharte. El grup municipal d'IPV-VV, al govern des que fa un any van formalitzar la moció de censura contra la coalició V365-ERC-CiU, afirma que "no tenim cap esperança en aquest anunci publicitari, que sembla més un pedaç per sortejar la manca de projecte real, treballat i consensuat, per i amb Vilanova del Camí".
La clau de volta de les reclamacions de Cividanes és la nova via col·lectora que uniria dos sectors de Vilanova (per agilitar l'accés a la sortida de Vilanova Nord) i que el regidor veu com "una trinxera interior" que "separarà als vilanovins". Retreu que a la C-37 "no s'ha garantit mai un servei adequat per Vilanova del Camí, ha estat sempre una via per donar servei a Montbui, i ara amb la construcció del nou enllaç, donarà servei a Igualada". Indiquen que l'obra no ha estat mai dimensionada, ni preveu un desdoblament.
Sobre la via col·lectora, considera que augmenta la segregació ja que "actualment tenim la via del tren, la carretera de La Pobla de Claramunt i la Ronda Sud, que son vies separadores pels ciutadans de Vilanova i que limiten el creixement i desenvolupament urbanístic i social". Afegeix "no té sentit ara que haguem de sortir per la rotonda del Polígon, transitar per l'interior del polígon, continuar per l'interior de la trama urbana municipal, travessar quatre rotondes, i un nou pont sobre la via del tren, per arribar al fons del Barri Santa Llúcia".
Segons Cividanes, la solució "és un sense sentit i no acabarà amb la congestió a l'interior. A més, caldrà fer un pont sobre el tren. La solució bona seria el contrari, eliminar vies separadores i soterrar la via del tren. L'entrada a la Ronda Sud cap a Barcelona hauria de ser al Barri de Santa Llúcia". Endureix el to i assegura que "no tenim cap esperança en aquest anunci publicitari, que sembla més un pedaç per sortejar la manca de projecte real, treballat i consensuat, per i amb Vilanova del Camí. Si existís voluntat política, els enllaços que demanem són possibles i no caldria una despesa innecessària que hauran de pagar tots els catalans. No es pot prometre un projecte sense consens de les diferents forces polítiques i entitats municipals".