TORNAR

Les denúncies per infraccions de les ordenances municipals augmenten en un 20%

L’increment es deu a una intensificació de la vigilància als carrers

societat
Dimecres, 15 octubre 2025. 14:20. Redacció AnoiaDiari.

La regidora de Governació i tinent d’alcalde de l’Ajuntament d’Igualada, Carlota Carner, ha fet, avui, balanç de les denúncies tramitades per la Policia Local per infraccions de les ordenances municipals durant el període comprès entre gener i octubre d’enguany.

Segons Carner, s’han registrat un total de 334 denúncies referents a les ordenances municipals. Aquesta xifra “suposa un increment de gairebé un 20%” respecte del mateix període de l’any anterior en el qual n’hi va haver 280.

Carner i Riba durant la compareixença. Marc Soler.

La regidora atribueix aquest augment a “la bona feina de la Policia Local amb l’increment de les campanes de vigilància i control que s’han intensificat amb l’objectiu de vetllar per la convivència ciutadana”.

D’aquestes sancions, la majoria correspon a l’ordenança de persones, béns i animals, que inclou infraccions com botellots, orinar a la via pública, abandonament de residus, actes vandàlics o molèsties per soroll, amb un total de 207.

Carner també ha destacat que s’ha denunciat un supermercat cèntric per vendre alcohol a menors i fora d’horari i, en ser reincident, se li ha aplicat la sanció econòmica més severa i mesures cautelars de tancament.

A banda, s’ha sancionat un bar musical del Poble Sec després de comprovar que excedia els límits de soroll permesos. Aquest establiment també ha rebut una sanció econòmica i s’han imposat mesures cautelars fins que se solucioni.

També ha intervingut el cap de la Policia Local d’Igualada, David Riba, que ha remarcat la “important tasca de patrullatge que es fa a la ciutat, especialment en cap de setmana per sancionar, informar i conscienciar per aconseguir la millor convivència possible”.

Riba ha volgut fer èmfasi en el fet que s’ha de buscar un equilibri entre l’oci nocturn i la seguretat i, segons ell, l’objectiu de la policia no és sancionar sinó garantir una bona convivència.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.