TORNAR

La Diada de les multietiquetes

L’expert en xarxes socials Marc Manyé analitza el comportament a twitter durant la Diada 2015

societat
Dissabte, 12 setembre 2015. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Un any més i ja en van quatre, la manifestació independentista de l’11 de Setembre ha estat protagonista a les xarxes socials, especialment a Twitter, on ha estat tendència durant tot el dia, matí i tarda. Però aquest any les tendències han estat especialment repartides, com diríem si estiguessin parlant del sorteig de la Grossa de Cap d'Any. 

 

Marc Manyé

@marcmanye

 El tram de l'Anoia, ahir, a la Via Lliure. Foto: Olga Guix CastellsEls organitzadors han preparat fins a tres etiquetes diferents per a tota la jornada: #ViaLliure11S, (durant el matí), #SomViaLliure (durant la manifestació) i #WeAreCatalonia (i després, a les 20.14h), a més de les etiquetes dels dies previs #TotComença27S, #JoMeridiana o #Meridianament, per posar tres exemples. Una bona colla d’etiquetes (i això que no comptem les etiquetes dels diferents mitjans de comunicació) per arribar a tothom i esdevenir tendència durant diferents moments i dies.

L’estratègia de diversificar les etiquetes amb diferents hashtags s’està popularitzant en els darrers temps, ja que és ben sabut que una etiqueta que és tendència caduca molt ràpidament. Tot i que l’algorisme de Twitter és un càlcul secret (tant com el de Google o la fórmula de la Coca-Cola), se sap que una etiqueta desapareix ràpidament de les tendències quan passen poques hores. Per això hem vist tota una col·lecció d’etiquetes durant la manifestació d’aquest 2015.

Tres etiquetes que, per cert, han eclipsat altres intents com #JoNoFaigVia d’una entitat contrària a la independència o #EstimoCAT dels socialistes, que ha estat tendència però ha desaparegut molt ràpidament, escombrada pels independentistes. Qui sí que ha resistit molt bé ha estat la generalista #Diada2015, que ha estat tendència durant tot el matí.

Pel que fa els mitjans, un any més els guanyadors han estat els de Rac1, que per tercer any consecutiu han situat un plat típic com a tendència mundial. Si fa dos anys va ser #croquetes i l'any passat #canelons, aquest any han popularitzat #fuet, una clara referència a les declaracions de Pablo Iglesias, que havia demanat fuetejar l’Artur Mas.

Qui també ha tingut èxit ha estat l'etiqueta #11sTV3 de TV3, que també ha estat trending topic durant bona part de la tarda. Com també han estat recurrents les crítiques a l'Ada Colau, no només per la no presència a la manifestació (com va dir que faria inicialment) si no pels problemes de mobilitat abans i després de la manifestació.

A continuació, un petit recull de les millors piulades de la jornada: (s’accepten suggeriments)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I les reaccions més destacades, tot i que algunes han estat mal interpretades.

 

 

 

 

 

 

 

 

Un tuit esborrat, però no a temps:

 

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.