//Plugins sense CDN ?>
La presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i el vicepresident segon de la Diputació, Marc Castells -també alcalde d'Igualada-, presentaven aquest dilluns el projecte de les Vies Blaves, per recuperar la llera del riu Llobregat i els seus principals afluents, l'Anoia i el Cardener.
La llera de l'Anoia serà transitable en quatre anys. El riu, junt al Llobregat i el Cardener, forma part del projecte de les Vies Blaves, impulsat per la Diputació. Un projecte que neix com un instrument prioritari per a la dinamització turística de les comarques de Barcelona. La Via Blava Anoia seguirà els 70 quilòmetres de riu per l'Anoia, l'Alt Penedès i el Baix Llobregat. Començarà a la confluència dels camins de Calaf, Sant Martí Sesgueioles, Montmaneu i Argençola; i passarà per Jorba fins arribar a la Via del Llobregat a Martorell. La inversió prevista, en aquest cas, és de 6 milions d'euros.
Al llarg dels rius es faran actuacions per a millorar el recorregut, recuperar camins històrics i fer accessibles a la ciutadania espais naturals fins ara desconeguts o descuidats. Marc Castells, el batlle igualadí, assegura que "és un projecte de Mancomunitat: anirà més enllà d'aquest mandat. Nosaltres tenim la satisfacció d'engegar-lo, però és de gran abast. Descobrirem paisatges nous i increïbles".
El Llobregat vertebra el projecte
La columna vertebral del projecte és la Via Blava Llobregat, que resseguirà la llera del riu Llobregat, l'únic que neix i mor a la demarcació de Barcelona. Aquesta Via Blava Llobregat recorrerà 186 quilòmetres, des de les fonts de Castellar de n'Hug fins a la desembocadura d'El Prat de Llobregat, passant per indrets com Sant Benet de Bages o Montserrat, i recorrent les comarques del Berguedà, el Bages, el Baix Llobregat, el Vallès Occidental i el Barcelonès. També s'adequaran 110 quilòmetres de variants i accessos i té un pressupost de 14 milions d'euros.
Els principals afluents del riu Llobregat, el Cardener i l'Anoia, també seran Vies Blaves. La Via Blava Cardener, amb una inversió prevista de 5 milions d'euros, seguirà 50 quilòmetres per la comarca del Bages, entrant per Cardona i confluint amb la Via Blava Llobregat a Castellgalí.
Un total de 25 milions d'euros
La Diputació de Barcelona assumeix íntegrament el pressupost de les Vies Blaves, que es calcula en 25 milions d'euros. També el de la redacció de Pla director urbanístic (PDU) del projecte, que el Departament de Territori i Sostenibilitat encarregarà avui. Un cop fet aquest tràmit, es licitarà la redacció del Pla i està previst que es pugui aprovar definitivament en un termini de 18 mesos. Durant la redacció d'aquest PDU, es crearà una comissió de seguiment amb representants de la Diputació de Barcelona, la Generalitat i els equips redactors. Aquest mes de juliol també comencen els tràmits per a la contractació del projecte executiu de la Via Blava Llobregat. Al setembre s'iniciarà el procés per a la redacció del projecte Via Blava Cardener i la segona fase de la Via Blava Anoia, atès que el projecte executiu de la primera fase ja està redactat.
No seria millor millora els carrers i fets TRANSITABLES?
zona nort-est
27 de juliol 2016.12:36h
Impossible, arreglar els carrers i fels mes TRANSITABLES” aixo no ven ”ilusio”, millor vendre ” Fum”, vendre ”projectes”, vendre ”incompetència”.
6Millons de Euros,... Llegir més ¿quants metros de carrers i aceres es pudrian arreglar????
Em sembla fantàstic!
Ara bé, cal que es fiquin al cap (i al pressupost) que s’ha de fer un bon mateniment sí o sí, si no, ni la despesa ni la via no serviran de res a part de la foto sls... Llegir més diaris locals.
Avui dia el parc del riu fa pena de tan deixat. Res a veure amb el de Vilanova del Camí que tan s’han carregat certs ’especialistes’.
Igualada
26 de juliol 2016.13:30h
Es que el de la part del riu que dona al cantó de Montbui li toca a aquesta localitat fer-ne el manteniment i és la majoria
Si després ho cuiden com estan cuidant la part que teòricament ja està arranjada a Igualada Montbui i Vilanova, que déu ens agafi confessats. Molt gastar, molta panfletada per sortir a la foto i... Llegir més res més.
Y NO SERIA MEJOR QUE ESTE ALCALDE DE IGUALADA SE PLANTEARA QUE ES MEJOR UNA COMBINACION ENTRE BARCELONA Y LERIDA EN FERROCARRILES ( LAS PERSONAS QUE NO TIENEN VEHICULO NO PUEDEN DESPLAZARSE A ESTOS... Llegir més LUGARES POR FALTA DE TRANSPORTES ) NO LES ENTRA EN LA CABEZA QUE SOMOS EL CULO DE CATALUÑA EN TRANSPORTES PUBLICOS
Igualada
27 de juliol 2016.08:28h
Te dejaste las mayúsculas activadas con la S de Santa Margarida de Montbui.
Agusti
Igualada
28 de juliol 2016.18:54h
I el polígon residencial de Les Comes sense cap poqueparada!!!!