//Plugins sense CDN ?>
L'associació Disseny=Igualada, que agrupa diferents professionals del sector que treballen a la capital de la comarca, ha emès un comunicat en relació a la polèmica pel logo del Campus Universitari fet per la firma igualadina MG Comunicació. Demanen a l'Ajuntament que actuï davant el dubte "en l'autoria" del logotip.
El col·lectiu Disseny=Igualada, que reuneix més de 25 estudis del sector, ha demanat a l'Ajuntament de la ciutat que es posicioni davant els dubtes en l'autoria del logo del Campus Universitari. Afirmen que "el client ha de ser exigent en aquests aspectes reclamant al dissenyador l'autoria del treball que presenta i actuant en conseqüència quan puguin sorgir el dubte o la certesa". Fa dues setmanes, Anoiadiari va publicar el treball gràfic fet pel dissenyador belga Matthieu Regout, el 2010, que tenia uns trets quasi idèntics al desenvolupament fet l'any passat per l'estudi igualadí MG Comunicació com a logotip del Campus Universitari de la capital anoienca.
En el comunicat, Disseny=Igualada manifesta que el dissenyador "ha d'aportar valor als seus projectes i que aquest contribueixin de manera determinant a assolir els resultats o objectius desitjats. Les propostes dels dissenyadors han de ser sempre el resultat del seu propi treball de recerca i no són admissibles les inspiracions directes ni tampoc copiar o reproduir treballs d’altres professionals".
Des d'MG Comunicació es va intervenir també fa quinze dies per assegurar que l'autoria era pròpia i es va remarcar que hi ha molts logotips amb similituds, de manera que se subratllava "una coincidència". Per la seva part, la responsable del Campus, Anna Bacardit, insistia a Anoiadiari que malgrat la similitud no veia "cap evidència de plagi".
"El disseny és una eina de canvi"
En el text, el col·lectiu considera que "el disseny és una important eina de canvi i d'evolució dins de la nostra societat. Forma part indissociable de les nostres vides i aquest ha d'estar portat a terme per professionals preparats i qualificats que busquen nous llenguatges o nous usos per a resoldre els plantejaments que se'ls proposen o aquells altres que neixen de la seva pròpia inquietud creativa".
Moha Vidal
21 de juliol 2015.18:58h
Igualada is diferent!
Us foten el pal construint un campus amb un edifici innecessari quan al centre està pla d’edificis en desús; us foten el pal fotent de Directora i professor am... Llegir més ex-regidors/del partit (portes giratòries); li pagueu a una empresa que es copia el logo; hi ha irregularitats amb el número d’alumnes...
però vosaltres, igualadins, tranquils!
Només us moveu per foteses. Marca Igualada.