//Plugins sense CDN ?>
Segons Joan Farrés, director de Càritas Arxiprestal Anoia-Segarra, 'la gent es torna més solidària en època de crisi' i, per això, la campanya organitzada aquest Nadal per afavorir la recollida d'aliments entre persones individuals, associacions i escoles ha funcionat molt bé. Segons Farrés, durant aquests dies s'ha recollit un 50% més de productes que durant la resta de l'any, una xifra que arriba a les 3 tones d'aliments. Pel contrari, explica que no s'ha notat un augment especial en la demanda d'aliments durant els dies de Nadal —sí que, malauradament, ha pujat i força durant tot l'any, sobretot pel que fa a aliments bàsics.
Càritas fa dues campanyes fortes a l'any que coincideixen en 'puntes de solidaritat': una a finals de desembre, coincidint amb les festes nadalenques, i una per Còrpus.
Pel que fa la Creu Roja, Sílvia Grados explica que les donacions principals que rep l'entitat són a partir de les quotes de soci. Segons Grados 'hi ha hagut un bon percentatge de socis que s'han donat de baixa o han demanat que no se'ls cobri la quota anual perquè no hi podien fer front'. La campanya organitzada per la Creu Roja durant les festes nadalenques és la recollida de joguines que vol fer arribar la il·lusió de la Festa del Reis a tots els nens anoiencs. Sílvia Grados explica que enguany s'han recollit entre 500 i 600 paquets, mentre que en anys anteriors s'havia arribat al miler.
Dificultats amb la crisi
La Creu Roja Anoia compta amb un total de 3.200 socis, amb noves altes cada any, però també amb baixes: 'Aquest any es preveu que un 10% de socis es donarà de baixa', afirma Grados. D'aquesta manera Creu Roja afirma que han notat la crisi, no només per la disminució de socis sinó per l'augment de la demanda d'ajudes que els ha obligat a centrar-se en el proveïment d'ajudes bàsiques i deixar més aparcats altres projectes.