//Plugins sense CDN ?>
ACN - Les obres de millora de seguretat a la carretera C-15 s'han donat per finalitzades aquest dissabte. El Departament de Territori ha informat que s'ha posat en funcionament l'últim tram entre Vilafranca del Penedès i Igualada que restaven, concretament de Cabrera d'Anoia fins a la capital de la comarca. Les obres han costat 81 milions d'euros, la qual cosa les situa com una de les actuacions més importants de la xarxa viària catalana dels darrers anys, segons la Generalitat.
La intervenció al conegut com a Eix Diagonal –que uneix el Garraf amb el Bages travessant el Penedès– s'ha fet des de l'estiu passat en diferents trams i ha afectat 31 quilòmetres. S'ha construït un tercer carril, s'ha instal·lat un separador central i s'ha desdoblat un tram com a principals millores amb l'objectiu de facilitar els avançaments i la fluïdesa del trànsit.
De Cabrera d'Anoia a la Torre de Claramunt s'ha mantingut un carril per sentit per la complicada orografia, però s'ha accentuat la separació entre carrils amb una franja central vermella i dues línies blanques amb marca sonora, ulls de gat i fites. També s'han construït espais d'aturada als vorals. Pel que fa al tram de la Torre de Claramunt a Igualada, s'ha desdoblat la C-15 fins a aconseguir dos carrils per sentit.
El que tindria de ser una AUTOVIA, desdoblada, amb un mínim de 2 carrils per sentit,, de l’EIX DIAGONAL, el tram de la C-15, que uneix VILAFRANCA DEL PENEDÉS (AP-7), IGUALADA, ... Llegir més ANOIA (A-2) de 31 km. donat per acabat, ha resultat un autèntic NYAP (“CHAPUZA”)
Font Diccionari de la llengua catalana de l’Institut d’Estudis Catalans (2a edició):
COSA NO GENS REEIXIDA, MAL FETA. QUI EL DEU HAVER FET, AQUEST NYAP?
Si només s’ha fet el desdoblament d’un tram entre l’enllaç de la Torre de Claramunt i Vilanova del Camí (3 ó 4 km ¿?). Fins quan els altres 27 km ??. Les retencions a partir de La Torre de Claramunt, direcció Vilafranca del Penedès, o a la inversa, al iniciar l’EMBUT que formarà el PASSAR DE 2 CARRILS A 1 CARRIL (si no el tinc mal entès), serà espectacular (quina intensitat d tràfic està prevista ??). Si es troba al davant un camió lent la “processó” estarà assegurada durant km.
I en el tram a on per “la complexitat de l’orografia” només hi ha un carril per sentit, se suplirà amb un complet sistema digitalitzat, inclosa IA, per regular la velocitat i un sistema de torns de pas, segons tipus i velocitat dels vehicles (per exemple 15 cotxes a 80 km/. per cada camió – no transport especial - a 60 km/h., amb cita prèvia, en dies laborables, entre les 7 h. – 20 h.) ??
I pel desdoblament de la continuació de l’EIX DIAGONAL, el tram de la C-37, per continuar fins a connectar amb MANRESA, BAGES (EIX TRANSVERSAL / C-25. C-16), tindrem per anys per connectar les 4 Comarques i facilitar l’intercanvi / competitivitat (educativa, industrial, comercial, turística, social, etc . etc.) ??
El que tindria de ser una AUTOVIA, desdoblada, amb un mínim de 2 carrils per sentit,, de l’EIX DIAGONAL, el tram de la C-15, que uneix VILAFRANCA DEL PENEDÉS (AP-7), IGUALADA, ... Llegir més ANOIA (A-2) de 31 km. donat per acabat, ha resultat un autèntic NYAP (“CHAPUZA”)
Font Diccionari de la llengua catalana de l’Institut d’Estudis Catalans (2a edició):
COSA NO GENS REEIXIDA, MAL FETA. QUI EL DEU HAVER FET, AQUEST NYAP?
Si només s’ha fet el desdoblament d’un tram entre l’enllaç de la Torre de Claramunt i Vilanova del Camí (3 ó 4 km ¿?). Fins quan els altres 27 km ??. Les retencions a partir de La Torre de Claramunt, direcció Vilafranca del Penedès, o a la inversa, al iniciar l’EMBUT que formarà el PASSAR DE 2 CARRILS A 1 CARRIL (si no el tinc mal entès), serà espectacular (quina intensitat d tràfic està prevista ??). Si es troba al davant un camió lent la “processó” estarà assegurada durant km.
I en el tram a on per “la complexitat de l’orografia” només hi ha un carril per sentit, se suplirà amb un complet sistema digitalitzat, inclosa IA, per regular la velocitat i un sistema de torns de pas, segons tipus i velocitat dels vehicles (per exemple 15 cotxes a 80 km/. per cada camió – no transport especial - a 60 km/h., en dies laborables, entre les 7 h. – 20 h.) ??
I pel desdoblament de la continuació de l’EIX DIAGONAL, el tram de la C-37, per continuar fins a connectar amb MANRESA, BAGES (EIX TRANSVERSAL / C-25. C-16), tindrem per anys per connectar les 4 Comarques i facilitar l’intercanvi / competitivitat (educativa, industrial, comercial, turística, social, etc . etc.)
Anna F.
Igualada
29 de desembre 2023.17:49h
No sé qui ha redactat aquesta notícia però no està gaire ben informat ni ha transitat per aquesta carretera en els últims anys. Diu que són obres que s’han fet des de l’estiu passat.... És... Llegir més la broma pels Sants Innocents?
Diu que s’han fet aquestes obres des de l’estiu passat en diferents trams.... ha, ha, ha! Hem estat dos anys d’obres amb talls continuats de trams de carretera sense avisar, amb retencions i desviaments per Mediona, Capellades, la Pobla, l’A2, i altres poblacions del Penedès , .... Per poder arribar puntual a Vilafranca des d’Igualada entre les 7 i 0 del matí, havies de preveure una hora de desplaçament ( I hi havia dies que tot i així no arribaves).
Coincideixo amb l’opinió de l’Eduard Ruiz que és un nyap de carretera i 81 milions són molts diners per fer una cosa tan mal feta.
Això de que l’han fet més segura és molt qüestionable. Per separar els dos carrils han posat unes barreres de ciment jersey amb poc marge al costat esquerra. I els trams que estan desdoblats fan la funció de carril d’avançament quan et trobes un camió o un tractor i són tan curts que només permeten l’avançament de 2 o 3 cotxes ( anant ràpid).
La notícia diu:
”S’ha construït un tercer carril, s’ha instal·lat un separador central i s’ha desdoblat un tram com a principals millores amb l’objectiu de facilitar els avançaments i la fluïdesa del trànsit”
Aquest tercer carril és el segon de sortida a Vilafranca? Sí és aquest, és ben curt.
Quin és el tram que s’ha desdoblat, a banda dels que ja estaven desdoblats abans?
Més que una notícia sembla un comunicat de propaganda política del Govern d’ERC,