//Plugins sense CDN ?>
L'empresa Desig Esdeveniments ha llançat aquest mes una proposta per convertir a Igualada en una meca de congressos. La iniciativa compta amb el suport de la Diputació i l'Agència Catalana de Turisme.
La marca Igualada pot tenir una oportunitat per reivindicar-se ara com a destí de congressos i convencions, tot aprofitant la inèrcia de Barcelona. Aquest és el projecte d'Igualada Turisme de Reunions, de l'empresa Desig Esdeveniments, amb l'objectiu d'ajudar a donar un nou model d'impuls econòmic a la ciutat i al seu entorn. "Identificar Igualada com a un gran palau de congressos, amb diferents oportunitats per a oferir" apunten des de l'empresa.
En els compassos inicials, la iniciativa portava el nom d'Igualada Convention Bureau amb el que es va donar a conèixer a les diferents institucions. Tant a la Diputació de
Barcelona com l'Agencia Catalana de Turisme els va agradar el projecte, animant a seguir endavant amb una sola observació: "canviar de nom". Això estava condicionat pel fet que a Catalunya "només podia haver-hi un sol Convention Bureau a la demarcació de Barcelona que aglutini tota l'oferta". Per aquest motiu el projecte pren el n om d'Igualada Turisme de Reunions (Igualada MICE). D'aquesta manera es podrà incloure a les propostes que els diferents organismes porten a terme per promocionar el territori.
El posicionament és convertir la capital anoienca en un destí per a petits i mitjans congressos i reunions, fet diferencial dels altres destins de Catalunya. A més d'oferir els avantatges estratègics que té la ciutat d'Igualada en la seva situació en el mapa de Catalunya, les propostes d'espais, la proximitat, acompanyat pel la competitivitat dels preus i de l'oferta d'activitats que s'hi pot trobar. Igualada Turisme de Reunions "vol comptar amb tothom, amb les empreses, autònoms, entitats e institucions que tinguin alguna cosa a aportar-hi. És necessari fer l'exercici de posar en comú tot el que hi ha a la ciutat i als voltants i potenciar-ho".
Les funcions seran actuar com a oficina de promoció per captar nous congressos, reunions, conferències, incentius i esdeveniments, a més de donar suport i coordinació a qui ho necessiti. S'està treballant en crear activitats lúdiques i d'incentius per fer mes atractiu el venir a Igualada. Comercialment s'incidirà en empreses i entitats de tot el territori català, però també amb les d'Igualada i el seu entorn, perquè hi ha moltes possibilitats. Hi ha propostes de futur, com la creació d'una targeta de fidelització pels
assistents, l'edició d'un vídeo promocional i posar informació de l'oferta turística en diferents espais.
Fins al moment, s'ha treballat en un catàleg d'espais, de serveis i d'activitats que es una de les eines fetes, necessària pels promotors a l'hora d'organitzar una reunió.
Anualment es farà un inventari estadístic de les activitats MICE que es portin a terme a Igualada i el seu entorn per poder tenir dades a estudiar. S'ha posat en funcionament una web: igualadamice.cat i presencia a les xarxes socials @Igualadamice.
Tot axó amb sembla molt be, pro Igualada no te cap hotel amb cara i ulls.
..... i ha poques places hoteleres, oi?
No és un gran inconvenient?
Barcelona
10 de febrer 2018.04:34h
Doncs sí! , malauradament no té cap hotel en aquests moments, i això és un problema. Ja que no tot es soluciona amb apartaments que facin una funció semblant.
antoni
igualada
13 de febrer 2018.12:39h
ja ho diu el nom de l’empresa, Desig, doncs sí, sembla més un desig que una realitat.
si volen que igualada prosperi que els pilars de l’economia no afluixin, que el textil sembla que no... Llegir més passa pel millor moment si és que n’ha tingut algun de bo en aquests últims anys i els curtidors suposo que també deuen tenir les seves coses....