//Plugins sense CDN ?>
El Secretari General d'Infraestructures, Ricard Font, presentava aquest dilluns al matí, l'estudi informatiu de l'enllaç de la Ronda Sud amb Igualada. Acompanyat del batlle igualadí, Marc Castells, i l'alcaldessa de Vilanova, Noemí Trucharte, el representant de la Generalitat donava a conèixer els tempos d'una obra llargament anhelada a la capital de comarca.
El futur enllaç de la Ronda Sud d'Igualada amb Igualada -valgui la redundància, però el fet és que l'obra es va inaugurar sense connectar amb la ciutat-, pren forma. La Generalitat donava a conèixer aquest dilluns l'estudi informatiu que contempla com es connectarà la C-37 amb la trama urbana de la capital de l'Anoia. Serà amb un enllaç d'un quilòmetre que inclou dos viaductes, un amb un pont de 125 metres, i que anirà parar a l'extrem sud del carrer Misericòrdia, al Rec. En els pròxims dies, l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental d'aquesta actuació se sotmetran a informació pública. La licitació es farà el 2019.
El projecte, que contempla un traçat alternatiu (tot i que el principal "és el més adient"), assenyala que l'accés s'ubicarà entre els actuals enllaços de Sant Maure i de Vilanova del Camí, estarà format per dues rotondes i un vial d'un quilòmetre. Aquest vial tindrà dos carrils, un per sentit, de 3,50 metres d'amplada i dos vorals d'un metre cadascun. Inclou un viaducte per salvar la riera Garrigosa, primer i el riu Anoia, després. Un cop passat el riu Anoia, el traçat connecta amb la trama urbana d'Igualada. En concret, va a parar al carrer Misericòrdia, continuació del carrer Cardenal Vives, que travessa la Soledat fins al Passeig Verdaguer.
L'estudi s'ha coordinat amb l'Ajuntament d'Igualada. L'alcalde Marc Castells apuntava que amb les obres de la Via Blava i les reformes que es faran en aquest entorn, "serà una porta d'entrada a la ciutat completament diferent, molt vistosa a nivell paisatgístic". El projecte planteja la continuació de l'actual via per a vianants i bicicletes pel costat sud del carrer del Rec, que passaria a un nivell inferior respecte dels vehicles.
Tant Ricard Font com Marc Castells afirmen que el nou accés d'Igualada servirà per atenuar la intensitat del trànsit a dins la ciutat. L'estudi indica que "captarà més de 7.000 vehicles diaris i que 4.200 vehicles que actualment travessen Igualada deixaran de fer-ho. Paral·lelament, 1.800 vehicles deixarien de circular per l'interior de Santa Margarida de Montbui". A l'acte, també es va donar a conèixer les actuacions que tindran lloc a Vilanova del Camí en relació a aquesta infraestructura.
Publicament s’ha reconegut el primer nyap, ara anem pel camí d’un segon nyap.
Una infraestructura segurament necessària però que malmetrà per sempre el paisatge i medi del riu, i més enllà.
Si la nova entrada anés acompanyada d’una millora real del riu i del seu... Llegir més voltant convertint-lo en un parc o zona natural neta, cuidada i bonica voldria dir que vivim en el món dels unicorns alats.
i l’altre tema són els edificis que es veuran a l’esquerra del c/misericòrdia, una entrada digne de la lletjor més execrable i l’urbanisme ruïnós de la nostra ciutat... Tan de bo s’aprofiti tot plegat per arreglar els edificis interessants del rec...
La función va empezar... ya llegó la diversión.... Després de 3 anys sense fer res arriben les eleccions i correm-hi tots.
Anna
19 de febrer 2018.22:01h
Una aberració paisatgística. I jo que em pensava que havíem après del passat. Igualada no necessita més cotxes sinó posar en valor el fantàstic i abandonat paisatge del riu Anoia. Amb els... Llegir més diners d’aquesta infraestructura es pot millorar tot l’espai públic del barri del Rec. No és aquesta la prioritat?