//Plugins sense CDN ?>
Aquesta actuació forma part del pla de millora que ha consistit en integrar el corredor Igualada Barcelona, del qual té la concessió l'empresa Hispano Igualadina, Montbús, dins la xarxa de bus exprés de la Generalitat de Catalunya.
Els nous vehicles que s’assignen al servei en aquesta primera fase permetran mantenir la freqüència actual de 15-30 minuts i, alhora, incrementar el nombre de places disponibles per als viatgers en les franges horàries de major demanda. En aquest sentit, s’ha posat especial èmfasi en la de primera hora del matí, per l’alt grau de concentració de passatgers a causa de la mobilitat obligada per treball i estudis.
D’altra banda, les expedicions que realitzen el servei directe entre les dues poblacions s’inclouran al mateix model exprés. Així, se segmenta el corredor en serveis directes i semidirectes de manera que quedaran reforçades tant les comunicacions entre Igualada i Barcelona com la resta de la línia de transport regular per carretera. El corredor d’Igualada és actualment el que té la mitjana més alta d’ocupació de tot Catalunya, amb 33 viatgers per expedició. Segons dades de 2011, va tenir un total de 950.000 passatgers, amb gairebé 28.500 expedicions.
Per incrementar la velocitat comercial es millorarà la fluïdesa de circulació dels vehicles de forma progressiva. A la trama urbana d’Igualada es preveu habilitar la sortida de vehicles per passadís als jardins annexos a l’Estació i es prioritzarà al semàfor la incorporació a l’avinguda de Montserrat. Per entrar a Barcelona, el bus farà servir el carril bus des de l’avinguda Diagonal fins a Maria Cristina i, en un futur, el carril bus de la B-23 i l’intercanviador de Diagonal.
El desplegament de la segona fase de la xarxa exprés.cat, previst per a l’any 2014 sempre i quan les disponibilitats presspostàries ho permetin, suposarà la incorporació del tres vehicles més. D’aquesta manera es reforçarà la fiabilitat del servei, es millorarà la puntualitat i es garantirà una oferta de places de qualitat òptima adequada en tot moment a la demanda.
Informació a l’usuari
La informació a l’usuari és un factor cabdal en la configuració de la xarxa exprés.cat. En aquest sentit, s’ha realitzat un pla de millora de la informació estàtica mitjançant l’edició d’horaris de butxaca i de cartelleria que s’han instal·lat a les marquesines. També en les properes setmanes s’incorporarà informació dinàmica amb un sistema que posiciona els vehicles geogràficament i informa els usuaris del temps previst d’arribada a les parades i/o d’eventuals incidències. Aquesta funció estarà disponible tant per als viatgers a l’interior dels vehicles com als panells informatius de l’Estació d’Autobusos d’Igualada, i als pals de les principals parades: a Igualada estarà a la parada de Correus sentit Barcelona; i a Barcelona, a les parades de Maria Cristina, Palau Reial i Zona Universitària.
A més, la informació sobre el servei estarà constantment activa a les xarxes socials de la concessionària La Hispano Igualadina Monbús, també al web (igualadina.com) i es posarà a disposició dels usuaris una aplicació per a smartphone-tablet per comunicar qualsevol incidència significativa.
Els vehicles
El desplegament d’aquesta xarxa comporta la introducció de millores en la flota de vehicles, per garantir la qualitat, comoditat i l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda.
Al corredor Igualada-Barcelona la flota estarà integrada per autobusos de 15 metres que permetran absorbir la demanda màxima de viatgers en cada franja horària. Els vehicles s’aniran identificant progressivament amb la imatge de la xarxa exprés.cat.
La 5a línia de Xarxa Exprés que es posa en marxa a Catalunya
La d’Igualada és la cinquena línia de la xarxa exprés.cat que posa en marxa la Generalitat, després de les Terrassa, Sabadell, Ripollet i Cerdanyola-UAB, que estan funcionant des de l’octubre. La principal característica d’aquesta xarxa exprés, que quan s’acabi d’implantar estarà formada per 40 línies, és que enllaça de manera ràpida les principals ciutats del país, millorant la freqüència de pas i, en alguns casos, el temps dels trajectes i oferint un conjunt de millores en la informació als usuaris tant als vehicles com a les parades del servei.
Ui què bé! Molt ben pensat començar aquest servei, just ara que s’acaben les classes universitàries!!!
I a l’Octubre, què? Es dirà que es cancel-la per falta d’usuaris?
Et... Llegir més felicito,fill....
aixo demostra la força de la voluntat civica. allo de no cal que propestis que no serveix de res no val.no baixem la guardia i el final obtindrem una estacio de autobuses digne a barcelona i d acord... Llegir més en lles necesitats fins i tot d imatge que necesitem. . avui a qui hem de felicita es els igualadins que amb el seu testimoni fan posible novos solucions i novesrealitas
Oscar
Igualda
31 de maig 2013.14:51h
Mai és un mal dia per evolucionar! Joel, m’hi jugo un pèsol a que a l’octubre encara funcionen!!