//Plugins sense CDN ?>
Abans de les 8 del matí ja s’han aixecat els primers globus del camp de vol (Av. Catalunya). Un d’aquests era el globus en forma de nen en cadira de rodes. Entre el públic, i també entre els mateixos pilots, només es sentien paraules d’elogi envers a l'espectacular globus. Era l’estrena mundial i no ha deixat a ningú indiferent. L’empresa igualadina Ultramagic l’ha fabricat per encàrrec d’una ONG de Califòrnia, als Estats Units, que treballa amb nens discapacitats.
Aquest dijous al matí els pilots han fet dues proves competitives, una que constava d’una diana fixe, situada a prop de l’Espelt, i en la qual s’havia de llençar un testimoni des del globus, i una segona prova, la de la llebre, en la que els participants havien de seguir el globus de l'organització i deixar-hi també un segon testimoni.
'L'Ave Fenix' s'enfila
A les 8 i 5 minuts del matí s’ha enlairat l’’Ave Fenix’, el globus del José, un pilot d’Eivissa, que per segon any participa al certamen. L’any passat va quedar quart en la competició. Per ell és molt emocionant i divertit participar en aquest festival, però confessa que 'són quatre dies molt cansats per que volem diverses vegades’.
En José fa 12 anys que vola en globus. Treballa a ‘Ibiza en globo’, un club esportiu que ofereix als turistes la possibilitat de sobrevolar l'illa. L’'Ave Fenix' és el segon globus que té i està fet per Utramàgic. Li va posar aquest nom en al·lusió a la llegenda cristiana de l’'Ave Fenix', la qual explica que cada 500 anys l'ave Fenix es crema i de les cendres que en queden en reneix un de nou. El motiu és per que el seu l’anterior globus, el ‘Gaia’, se li va cremar.
A quatre cents metres d’alçada els edificis es comencen a veure petits i la vista d’ocell ja és fantàstica. El José comenta que per ell ‘cada dia és emocionant volar per que a dalt del globus es respira molta calma’. De fet la tranquil·litat i el silenci només es trencat pel l’emissió de gas propà que manté el globus en l’aire.
Volar, flotar,... tots són sinònims del què se sent quan es va en globus. El pilot explica que si és fa l’exercici de tancar els ulls mentre es vola ‘sembla com si estiguessis en terra ferma, per que no es nota ni el vent, ni el moviment, ni res de res’. I té raó.
Moment d'aterrar
En aquest primer vol de competició l’Ave Fenix no té massa sort i després d’una hora de vol no s’ha pogut acostar a cap de les dues dianes. Ja ha buidat gairebé les dues bombones de gas i no es vol arriscar a gastar la tercera. ‘Hem d’aterrar i ho farem en aquell solar, entre les cases’ afirma.
Dit i fet, el globus comença a perdre alçada, el José avisa que s’han de flexionar una mica les cames en el moment de l’aterratge i ... missió complerta. Semblava una maniobra complicada, però no ha estat així.
L’equip de rescat, que amb el cotxe ha seguit el vol des de terra, arriba per ajudar a desinflar i plegar el globus.