//Plugins sense CDN ?>
Tant a l'Anoia com a altres comarques centrals, les obres del túnel del Bruc afecten els usuaris amb les retencions que es provoquen sobretot en hores punta. Tot i que Fomento no tingui constància de les retencions, Ricard Tomàs, conegut com el taxista 2.0, assegura que les obres perjudiquen el negoci perquè signifiquen 'invertir més hores i perdre alguns viatges'. Segons ell, els moments en què hi ha més cues direcció Barcelona són de 6 a 9 del matí i a les 5 de la tarda.
Tal i com declara l'alcalde del Bruc, el municipi més afectat per les obres, el primer dia d'obres es va generar un gran col·lapse al poble 'ja que Foment no havia comunicat amb prou temps i la ciutadania no sabia alternatives viables'. Aquest fet va provocar 'problemes greus' al municipi que, segons explica Castro, 'no està preparat per assumir el tipus de trànsit que circula'.
L'alcalde del Bruc agraeix la col·laboració i la ràpida reacció dels Mossos d'Esquadra i avança que, tal i com s'intueix des de l'Ajuntament, quan comenci el període escolar 'hi haurà un problema greu'.
Entre 10 i 20 minuts de retenció
Malgrat això, l'empresa de transports Hispano Igualadina apunta que les cues que es produeixen al Bruc 'no estan produint incidències greus en els viatges'. Tot i així, Josep Ferrer, de l'empresa d'autobusos, explica que els retards poden arribar als 10 minuts a les hores puntes. Malgrat això, assegura que no és necessari passar per la ruta alternativa del coll del Bruc ja que 'suposa molt més temps de viatge'.
Tot i així, l'Associació Empresarial de Transports de Mercaderies per Carretera (Asotrans) de Lleida, ha plantejat a la Generalitat una ruta alternativa per no passar pel Bruc. L'entitat sol·licita que els camions puguin agafar l'autopista sense pagar i passar per Vilafranca en el trajecte cap a Barcelona.
Rutes alternatives per evitar les retencions
L'igualadí Jord Marcé, opinador d'aquest mitjà, explica que, per culpa de les obres del Bruc ha hagut de buscar una via alternativa per anar a Terrassa. Si abans es desplaçava per l'A2 fins a Martorell i allà agafava la C-243c per arribar a Terrassa, la qual cosa li suposava uns 50 minuts, actualment va a Manresa per l'eix diagonal i, un cop a la capital del Bages, agafa la c-55 i després la c-58 fins a Terrassa. Aquest canvi de ruta representa afegir 10km i poc més de 5 minuts al recorregut, però segons afirma Marcé 'abans de trobar cues, anant per Manresa m'asseguro no quedar-me encallat al Bruc'.
Molts igualadins que van a Barcelona també sortegen el seu pas pel Túnel del Bruc tot fent la ruta Piera-Martorell-Barcelona. Que tot i ser més llarga i feixuga els assegura no trobar retencions en el seu trajecte cap a la capital.
Dues obres en 5 anys
Tal i com afirma el Ministeri de Foment, l'única obra que consta en els últims 5 anys, a banda de l'actual, va ser la de millora del drenatge i sanejament per un import de 391.09,85 euros, que va començar el setembre del 2010 i va finalitzar el febrer del 2011. Pel que fa a les que s'estan duent a terme en l'actualitat, el Ministeri detalla que es realitzen les accions de conservació i manteniment ordinàries en el marc dels contractes de conservació de la demarcació de carreteres.
Dilluns 29 a la tarda també vam quedar parats uns metres després del trencall, tant de bo hagués estat uns metres abans de la sortida direcció Vilafranca. Des d’Igualada fins a creuar el túnel... Llegir més ...1 hora!! I havent de fer la púa pel lateral de Castellolí.
No tinc qualificatius per explicar el que sento! jaja Sort en tinc que hi haig de anar molt de tant en tant cap allà! A més... fins quan? A mi m’han dit que quan acabin d’arreglar el de dalt arreglaran el de baix!!
Jo no ho vec tant un problema d’Igualada, sinó de Catalunya sencera! Que posin més operaris. maquinària, que l’ajudin al pobre nano que està cada dia allà al túnel. Pulint cera! Estic segur que qualsevol altrè mètode de desdoblar el túnel hauria estat més eficaç, Per exemple semàfors a les hores puntes. No ho sé, ho dec veure tot molt fàcil des del sofà de casa!
Una abraçada
Lamentable. El passat 16 d’agost ja em va tocar anar com cada dia a BCN a pencar i sorpresa, les obres encara hi eren, segur sorpresa?
Això ja és un mal costum i l’A2 és ja de per si una... Llegir més carretera on sempre li passen masses coses.
Diuen que no hi ha retencions. Son cecs oi? El passat divendres 26 d’agost la cua en sentit BCN s’iniciava a l’enllaç amb la nova C37, per cert una altr gran i permeteum-ho dir, CAGADA!!!!!
Potser si que haurem de disposar del corporatiu per anar a BCN
Jo he endarrerit la meva hora de sortida i paso pel Bruc a les 8:15 o 8:30 i no trobo pràcticament cues. En tornar hi passo cap allà a les 18:00 i també vaig molt bé.
és vergonyós, però és que no poden fer el manteniment en una setmana???? això és tercermunidta, unes cues que si ja són normalment llargues en el trajecte a bcn ara amb el Bruc així ja és... Llegir més insoportable, i aguantar-ho fins a octubre, quin país, quina poca eficiència i quins xapuces que han de tancar el tunel perquè queien plaques, cau aigua per dins, tot mal fet des d’un principi!!!!
la gent de tornada de vacances ben parada al Bruc, pobres i quina vergonya, i després diuen que Igualada està ben comunicada amb Bcn...buffffffffffffffff, tren directe ja siusplau, fem alguna cosa o al final Igualada quedarà més aïllada i pobra del que és ara!
Trobo a faltar alguna previsió sobre el final de les obres de manteniments que s’hi estan fent...
Maria
Igualada
3 de setembre 2011.21:41h
I com s’espatlli un vehicle dins el tunel... Ens hi podem passar 4 0 5 hores! I les ambulancies que van urgents als grans hospitales de Barcelona? Moltes armilles i triangles però cal anar creuant... Llegir més els dits