//Plugins sense CDN ?>
El SOC ha activat per aquest curs vinent un programa per millorar la mobilitat en els estudis de formació professional al Penedès. Una mobilitat basada en la promoció d'un transport públic i sostenible: 'la fleximobilitat'. Una trentena d'experts de diferents institucions prenien part en aquesta trobada.
La Fundació Pro-Penedès s'ha reunit aquest mes en el marc de la Comissió de Formació i d'Agents de Mobilitat del Pla de Dinamització de Polígons d'Activitat Econòmica de l'Àmbit Penedès (PAE). En aquesta ocasió la reunió ha servit per presentar el projecte finançat pel SOC sobre 'Solucions d'informació i mobilitat intel·ligent per afavorir la formació professional al Penedès'. En la trobada s'hi aplegaven membres del Departament d'Ensenyament amb representació dels Serveis Territorials de Tarragona, Barcelona Comarques i Catalunya Central, Diputada del Territori al Parlament, representants polítics i tècnics dels Consells Comarcals de l'Alt i Baix Penedès, dels Ajuntaments de Vilafranca, el Vendrell i Vilanova i la Geltrú, de la Mancomunitat Penedès–Garraf, dels Instituts Andreu Nin i Lluch i Rafecas, de l'Escola d'Enginyeria d'Igualada i de la FEGP.
Entre les intervencions inicials, la d'Adrià Trujillo, Assessor del Consell Català de la Formació Professional del Departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, Joan Prat, Director de l'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU); Jordi Cuyàs, Coordinador de Projectes Estratègics de l'Ajuntament de Vilafranca i de Gemma Latorre, de DEP Institut.
El projecte atén problemàtiques que ja s'han enumerat els darrers mesos en els cercles empresarials a l'Anoia: la necessitat de generar, retenir i captar talent. L'objectiu últim del projecte és elevar el nivell de la formació professional de la població i que el territori pugui respondre a les necessitats canviants del seu teixit productiu, al temps que donar l'oportunitat als seus habitants de formar-se en allò que realment desitgen. En aquest sentit, s'entén que l'òptica de territori Penedès pot respondre millor a aquest repte que cadascuna de les seves comarques per separat.
Entre els objectius hi ha "que es posin a l'abast solucions de mobilitat per tal que tothom pugui accedir a aquella formació que li interessa, i que siguin solucions viables i assumibles pel territori, així com sostenibles des d'un punt de vista mediambiental. Es tracta de pensar en solucions imaginatives i de fàcil aplicació, més enllà del transport públic col·lectiu de gran càrrega/massiu, el que s'anomena fleximobilitat".
Estic fet un lío, a veure si algú m’ho pot aclarir:
PENEDES, vegueria, àmbit, zona, territori ... a on l’Anoia està inclosa i participa ??.
En l’article a banda de... Llegir més mencionar la participació de l’Escola d’Enginyeria d’Igualada en la reunió, no espenta ni el Consell Comarcal de l’Anoia, ni l’Ajuntament d’Igualada ni cap Ajuntament, centres de formación FP u organització empresarial de l’Anoia (entre la munió de representats i siglas participants).
Per una altre banda, entre les solucions per a la formación profesional adaptada a les necessitats locals (amb la qual cosa es podría reduir considerblement la mobilitat i d’incrementaria l’eficàcia i la eficiencia), principalemt de l’indústria, no se esmenta la FP DUAL, que encara la tenim en les beceroles, quan en els països més industrialitzats (Alemanya, Gran Bretanya) està practicada amb èxit des de fa moltes dècades.
Tant debò que també des de la Comissió de Formació i d’Agents de Mobilitat del Pla de Dinamització de Polígons d’Activitat Econòmica de l’Àmbit Penedès (PAE). es pogués impulsar, i aconseguir, algun trocet més (i si és tot millor, que no sont gaires kilòmetres) de AUTOVIA 2 X 2 (a més de l’anunciat a darrera hora pel tram Igualada – Capellades) de L’EIX DIAGONAL, entre MANRESA – IGUALADA – VILAFRANCA, en substitució del PREVIST 2 X 1, INSUFICIENT I PERILLÓS
Eduard Ruiz
Igualada
3 d'agost 2018.11:56h
Estic fet un lío, a veure si algú m’ho pot aclarir:
PENEDES, vegueria, àmbit, zona, territori ... a on l’Anoia està inclosa i participa ??.
En l’article a banda de... Llegir més mencionar la participació de l’Escola d’Enginyeria d’Igualada en la reunió, no espenta ni el Consell Comarcal de l’Anoia, ni l’Ajuntament d’Igualada ni cap Ajuntament, centres de formación FP u organització empresarial de l’Anoia (entre la munió de representats i siglas participants).
Per una altre banda, entre les solucions per a la formación profesional adaptada a les necessitats locals (amb la qual cosa es podría reduir considerblement la mobilitat i d’incrementaria l’eficàcia i la eficiencia), principalemt de l’indústria, no se esmenta la FP DUAL, que encara la tenim en les beceroles, quan en els països més industrialitzats (Alemanya, Gran Bretanya) està practicada amb èxit des de fa moltes dècades.
Tant debò que també des de la Comissió de Formació i d’Agents de Mobilitat del Pla de Dinamització de Polígons d’Activitat Econòmica de l’Àmbit Penedès (PAE). es pogués impulsar, i aconseguir, algun trocet més (i si és tot millor, que no sont gaires kilòmetres) de AUTOVIA 2 X 2 (a més de l’anunciat a darrera hora pel tram Igualada – Capellades) de L’EIX DIAGONAL, entre MANRESA – IGUALADA – VILAFRANCA, en substitució del PREVIST 2 X 1, INSUFICIENT I PERILLÓS