TORNAR

El Gabriel Castellà adapta activitats per superar la bretxa digital

La directora subratlla que, durant el confinament, ”és molt important l’acompanyament emocional”

societat
Dissabte, 2 maig 2020. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Amb l'aturada per la COVID19, la direcció del Gabriel Castellà ha enfocat les activitats de manera que el seu alumnat, on hi ha força famílies desafavorides econòmicament, no pateixi els efectes de la bretxa digital. Pel tercer trimestre, les necessitats digitals, s'han focalitzat en el cicle superior.

"Amb les altres professores ens vam acomiadar amb un 'fins demà'". Era el dimecres 11 de març. Era difícil de pensar el que havia de passar, admet la directora del Gabriel Castellà, Núria Ramon. "Moltes famílies no sabien què havien de fer el dijous al matí". Les famílies del Gabriel Castellà es troben en molts casos en una situació socioeconòmica difícil i ben aviat s'hi va afegir la dificultat del confinament perimetral "i no poder anar a treballar fora". Des de la direcció s'ha plantejat com a prioritat "que el material i dispositius el tinguin els cursos de 5è i 6è, i 3r i 4t de primària si és possible. Tenim un 30% d'alumnes que no tenen connexió a internet i no podíem pensar en activitats de plataformes online". El Departament d'Educació ha d'enviar aparells, però en espera d'això "hem pensat en activitats que tothom pugui fer amb mòbil o tauleta".

Núria Ramon explica que "el Departament ens ha ofert ordinadors per cobrir de 3r a 6è, menys algun cas que hem completat amb l'Ajuntament, que a més ens facilita material fungible per a aquells que ho necessiten. Els ordinadors no donen l'habilitat digital a moltes famílies. Molts pares no els poden ajudar, tot i que els nens treballen al centre amb el Google Suite for Education". Els mestres es troben per nivells cada setmana "i adaptem activitats amb el tema que treballen els nens i nenes. Hi ha una proposta per cada àrea amb vídeos a youtube que ja existeixen o que hem fet nosaltres mateixos. Ho enviem o per missatgeria instantània o per correu electrònic i ens ho retornen per aquests canals".

Són tasques que s'arxiven en un document comú "i les observacions també es tornen a enviar". "De 3r a 6è es fan videotrucades setmanals. Són nivells en els que també es fan grups reduïts. De P3 a 2n hi ha videotrucades cada dues setmanes, fins i tot setmanals. Tractem cada cas de manera individualitzada. A alguns, però, els posem atenció especial perquè ens preocupa el seu estat d'ànim i en aquesta situació aquest acompanyament emocional és el més important".

Més informació sobre la COVID19 

 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.