//Plugins sense CDN ?>
La reivindicació d'un carril destinat a vehicles d'alta ocupació (VAO) a la B-23 a l'entrada de Barcelona ha estat una constant els darrers anys. Fonts del Govern asseguren que el projecte ja és a punt i que ara cal concretar-lo només amb el Ministeri de Foment.
La concreció d'un carril VAO a la B-23 és a l'agenda de la Generalitat i "és perfectament viable" segons el Secretari General d'Infraestructures Ricard Font. Aquest carril significaria per les persones que utilitzin els busos o vehicles privats amb dues persones o més un estalvi de "10 ó 15 minuts" a l'entrada a Barcelona i és una reclamació de llarga durada dels ajuntaments anoiencs i dels usuaris. Segons Font el projecte està fet "amb la col·laboració del Servei de Carreteres de l'Estat a Catalunya" i "es desencallarà quan hi hagi un nou Govern exercint".
La Generalitat calcula en un cost aproximat de 12 milions d'euros les obres per senyalitzar i habilitar aquest carril VAO que ja existeix en altres accessos a Barcelona, com la C-58. L'administració valora que "a més de la simplificació i reducció de la durada dels trajectes de transport públic especialment, implicarà una millora sensible de la qualitat de l'aire".
Font explica que "les obres es podran executar quan s'hagi normalitzat" la situació a nivell polític i s'estabilitzi el diàleg entre les institucions a fi que l'Estat delegui les competències en aquesta part de l'A-2 a la Generalitat. Fa pràcticament un any que la Generalitat va donar a conèixer les directrius del projecte, que afectarà a uns cinc quilòmetres del tram final de la B-23, que passaria a convertir-se en una "via urbana". La previsió de l'administració catalana és que l'emprin passatgers de l'Anoia, el Penedès i el Baix Llobregat.