//Plugins sense CDN ?>
La Generalitat ha engegat l'actuació per implantar una franja central a l'Eix Diagonal en el tram entre Vilanova del Camí i Vilafranca del Penedès. Aquesta acció estava prevista fa uns mesos, però no es va completar. Permetrà reforçar la separació entre els dos sentits de la circulació i, d'aquesta manera, afavorir la seguretat viària.
Dues setmanes després del terrible accident que va costar la vida a tres persones a la C-15 a l'altura de Capellades, Territori i Sostenibilitat ha activat les obres per pintar una franja separatòria a la C-15, com la que es va dibuixar entre Òdena i Manresa, a l'altre tram de l'Eix Diagonal. És una franja central de color vermell d'uns 30 centímetres d'amplada delimitada per dues línies blanques. En l'interior d'aquesta franja, es col·loquen elements sonors per advertir els conductors si el vehicle la trepitja. L'actuació té com a objectiu reforçar la percepció de separació entre els dos sentits de la marxa i reduir el risc d'envair el carril contrari.
Els treballs començaven aquesta setmana passada, amb els tres quilòmetres del sector Òdena-Vilanova. Els treballs es duen a terme en horari diürn i, en funció de les necessitats de l'obra, es desviarà el trànsit per l'antiga carretera C-244. A continuació, s'executaran els treballs en el tram entre Cabrera d'Anoia (a l'altura del túnel de Cabrera) i Vilanova del Camí, d'uns 10 quilòmetres de longitud. En aquest cas, atès que el trànsit és superior que en el tram anterior, les obres es duran a terme en horari nocturn i la circulació es desviarà també per l'antiga C-244.
Hi haurà un parèntesi els mesos de juliol i agost, per l'increment de trànsit i la circulació temporal de vehicles especials agrícoles que es registra en aquests mesos en la C-15, també coneguda com Eix-Garraf Anoia. Serà el mes setembre quan es reprendrà l'actuació, que llavors abastarà el tram entre Cabrera d'Anoia i Vilafranca del Penedès; un tram d'uns 22 quilòmetres. La previsió és finalitzar l'obra al llarg de l'octubre.
La Generalitat va anunciar fa uns mesos la redacció d'un projecte per convertir aquesta via ràpida en una carretera 2+1, amb carrils alternatius en un i altre sentit, però amb mitjana al mig separant les dues direccions. Algunes veus del territori, vist l'increment dels accidents i del trànsit, es reclama que es consideri el projecte d'una autovia.
Eduard Ruiz
Igualada
25 de juny 2018.09:54h
QUINA PRESA DE PEL PER L’ANOIA ...
Com una franja pintada, per molt vermella o sonora que sigui pot evitar saltar-se una mitjana degut a una petita distracció, relliscada en cas de... Llegir més pluja, una frenada sobtada, etc. (recordem el gran volum de trànsit, veritat de vehicles, i l’estrès a que estem sotmesos els conductors per les condicions de la via) ???.
UN SALT QUE FÀCILMENT POT SER MORTAL o de conseqüències molt greus, com malauradament massa sovint estem lamentant.
A on està la veu (la gran, la reivindicativa, no la petita per anar fent i anys empeny) dels polítics i les forces vives de la comarca ?
Tot aprofitant les noves tecnologies del copiar / enganxar, repeteixo els comentaris que vaig exposar en ocasions anteriors quan va a parèixer el mateix tema. (que amb els darrers greus accidents posa més en evidència la necessitat de reivindicar una solució justa), per si algun més es vol afegir a denunciar la situació. Evitem allò de que molts ESTANT VIVINT PER SOBRE DE LES NOSTRES PASIVITATS !!
Que la Generalitat entén que no suporta prou trànsit en el tram anoienc com per exigir un desdoblament ??, ( EL TRAM DESDOBLAT FINS A VILANOVA I LA GELTRÚ TÉ UNA MITJANA DE 28.000 VEHICLES CADA DIA, MENTRE QUE L’ANOIENC RARAMENT DEPASSA ELS 20.000 …. ¡¡¡¡ QUINA DIFERÈNCIA !!! )
Que la Generalitat entén que no suporta prou trànsit en el tram anoienc com per exigir un desdoblament ??,
Quin tindria de ser el trànsit mínim per considerar el desdoblament ??
Puntual o promig a determinada franja d’ hores del matí o de la tarda en dies laborables ??
La percepció, profana, és que déu ni dó el trànsit, inclosos camions de gran tonatge en moltes hores del dia (i el que segurament hi hauria si fos més fàcil la connectivitat entre la Catalunya Central i la zona costera al sud de Barcelona, amb la dinamització que suposaria, industrial, comercial, turística - econòmica i cultural - entre les ciutats i pobles de les comarques interconnectades.
Un fet que ja es va possà en evidència amb els nous trams actuals de la C-15 (IGUALADA - VILAFRANCA) i C-37 (IGUALADA - MANRESA), malgrat els dèficits que ara es denuncien, si el comparem amb els trànsits anteriors (us en recordeu dels revolts de la Fon del Bosc o de Can Massana - i abans els de l’antiga - ara C-37z - passant per Òdena, Maians, Sant Salvador de Guardiola ... - ?
Com comenta en Pep i la Roser, estàn a punt d’endosar-nos un nou nyap, per varies dècades, si les forces vives de la comarca no espabilen i reivindiquen, exigeixen, unes infraestructures adients per assegurar un futur prometedor pels intercanvis, tot garantint la seguretat, i no amb un 2+1 per sortir del pas a curt termini, només amb l’argument de reduir la sinistrabilitat (que també i més fora amb una autovia 2+2).
Ho no ho entenc, però em consta imaginar com serà en els trams de només un carril, amb separació física sense poder avançar, com anirem en processó al darrera de un camió o vehicle lent, o que passarà quan desprès d’avançar en un tram de 2 carrils en el mateix sentit s’acabi el tram i comenci de nou l’embut del tram d’un sol carril. Alternant. Demencial ?
En certa forma, és el que passa ara, però incrementat. Això sí, sense accidents, si la separació física no permet saltar-la ni als conductors que perdin la paciència. La consigna: ja arrivareu una hora o un altre, tranquils, admireu el bonic paisatge, amb les vinyes i la serralada de Montserrat al fons ...