//Plugins sense CDN ?>
El projecte de pressupostos de la Generalitat pel 2015 no inclou cap dotació específica per la B-224, ara mateix una de les vies més perilloses de la comarca per la saturació del seu trànsit. La Generalitat admet que no hi ha perspectives que s'avanci en el tram més delicat, Masquefa-Martorell, mentre que els 11 quilòmetres de Piera-Vallbona estan en fase d'al·legacions
Amb un trànsit de 20.000 vehicles diaris, la B-224 entre Masquefa i Martorell és un dels punts negres de la comarca. Enguany ja s'han hagut de lamentar dues víctimes mortals -el 40% de les registrades a l'Anoia aquest 2015- en un tram de poc més de 10 quilòmetres. Des del Departament de Territori i Sostenibilitat s'afirma que "s'està enllestint la redacció del projecte constructiu i treballant amb els municipis per tancar els detalls de traçat corresponents". La necessitat del desdoblament, és a dir, la conversió en una autovia, més enllà dels dos sinistres tràgics que s'han produït, s'accelera per dos factors més: el 1997, la carretera acollia un trànsit diari entre Piera i Martorell de 10.500 vehicles, a dia d'avui s'ha duplicat. Aquest 2015 no hi ha cap dotació de la Generalitat en els seus pressupostos per aquesta carretera.
La inacció de l'Estat pel que fa a la construcció del Quart Cinturó -contestat també per entitats de defensa del territori-, que descongestionaria la B-224 amb l'accés dels vehicles que van en direcció Barcelona amb una via més ràpida a l'A-2, accentua encara més aquesta necessitat. Malgrat que diverses entitats empresarials han insistit en la concreció d'aquesta autovia orbital, que seria paral·lela al Corredor Mediterrani, fins ara la única previsió -amb data de finalització el 2018- és que cobreixi el tram Abrera-Terrassa.
Vallbona-Piera, en fase de resolució d'al·legacions
Més avançat està el projecte de millora de la variant de Vallbona i Piera. Després de la informació pública, s'està en la fase de resolució de les al·legacions que s'hi van presentar. El tram, d'uns 11 quilòmetres, tindria un cost aproximat de 56'4 milions d'euros. Aquesta obra ha de salvar el pas pels nuclis urbans de Piera i Vallbona d'Anoia i connectar la carretera de manera directa amb la C-15.
Anton
Masquefa
10 d'abril 2015.09:01h
No tenen diners per acondicionar les nostres carreteres, es a dir que la nostra seguretat vial se la passen pel forro.
Be, pel que si jan diners es per obrir oficines al estranger i col-lo car als... Llegir més amiguets o per subvencionar “Nous Catalans” i no cal dir els viatges del Mas i la seva colla per fer propaganda a llocs que ni tan sols saben on està espanya, com volen que sàpiguen on està Catalunya.
Senyors que desgraciadament viuen dels nostres impostos, primer pintin casa nostra i desprès facin les seves il•lusions (pro paga’n de la seva butxaca i no de la nostra”.
Estic cansat de pagar impostos per que es malgastin.
Ens hem de declarar “INSUMISOS” als impostos, vull ser INDEPENDENT de tant vividor, cara dura i fill de papa “pujol”
Els mateix que varem dir NO al servei militar obligatori, jo dic NO a la imposició dels impostos abusius i desmesurats que nomes serveixen per vividors i malversació.
Cal fer un referèndum per la independència i també pels beneficis dels politics (econòmics), els impostos, les avantatges, els inconvenients i les responsabilitats, QUI ES FA RESPONSABLE ??
NO a:
Pensions; vitalícies a ex presidents, parlamentaris que no han cotitzat 30 anys (jo vaig cotitzar 44 anys i m’han tret el 40% per tenir 60 anys), cotxes oficials, guardaespatlles, oficines privades, hotels “cas Carot Rovira”, mútues privades per als funcionaris, etc.
maria
IGD
10 d'abril 2015.12:53h
No estàs sol Anton, cada dia som mes, els que ens hem desenganyats de aquest pocavergonyes , que sols miren per la seva butxaca, i els seus privilegis,
Nosaltres els importem una mer....da,... Llegir més tot el seu discurs, es fals, cínic, i hipòcrita.
No serem lliures ni independents de aquesta colla de corruptes, fills de la ”familia” Pujol. fins que no ens els traiem de damunt,
NI UN VOT PER AQUESTS VIVIDORS, QUE TENEN EL SEU CUL FICAT A LAS CADIRES DE LA GENERALITAT.