//Plugins sense CDN ?>
La Direcció General de Transports de la Generalitat expedientarà a l'empresa gallega Monbus per les deficiències a la línia entre Igualada i Barcelona. L'administració catalana imposa també noves expedicions per reforçar el servei.
Monbus haurà de pagar entre 18.000 i 20.000 euros per les deficiències del servei del corredor entre Igualada i Barcelona. La Generalitat, a través de la direcció General de Transports, ha fixat aquesta multa. A la companyia, que controla les línies de l'antiga Hispano Igualadina, se li han obert 15 expedients sancionadors per diferents motius. En particular, quatre d'aquests expedients sancionadors són a partir de l'anàlisi del "material mòbil" on s'han observat "irregularitats". En els propers dies es faran efectius aquests expedients.
Els tècnics de la Generalitat han constatat que "més del 70% de les reclamacions tenen a veure amb l'incompliment d'horaris" més que no pas amb problemes de capacitat de les expedicions. Des de la Direcció General de Transports manifesten que "les deficiències detectades al corredor no venen tant per una oferta insuficient, sinó per una gestió millorable". En relació amb "deficiències en la prestació del servei i canvis d'horaris sense previ avís" s'obren 11 expedients més.
Els expedients s'han obert arrel de les inspeccions que durant el passat mes d'octubre es van fer a la línia per part de la policia local d'Igualada i tècnics del Departament de Territori i Sostenibilitat. Entre les exigències que estipula ara la Generalitat hi ha la introducció de noves expedicions, una a les 7 des d'Igualada i dues des de Barcelona, a les 3 i les 5 de la tarda.
La Generalitat assenyala "la manca de proactivitat de l'empresa" tant en atenció telefònica com en xarxes socials respecte de la comunicació d'incidències, horaris i serveis. Es fixa a Monbus que "en un termini de tres mesos es presenti un pla de millora de la comunicació dirigit tant a usuaris com a les administracions locals afectades". Territori i Sostenibilitat adverteix a Monbus que continuarà duent a terme "treballs de vigilància i control per al seguiment de la garantia de la qualitat del servei en aquest corredor".
Marc Castells: "per les bones, no hi ha manera"
L'alcalde d'Igualada Marc Castells considera que "amb l'empresa (Monbus) només s'hi pot tractar per la via de les males, per les bones no hi ha manera. Hem vist que Monbus no entén altra via, només reaccionen amb el llenguatge de la sanció. Estem decidits a continuar amb aquesta línia dura, ja hem vist que les inspeccions per sorpresa han funcionat, però costa recopilar les proves suficients". Amb tot, Castells matisa que "hem millorat molt d'on veníem. Hem treballat molt, però en silenci, i ara en comencem a veure els fruits".
I aquests 18.000€ s’invertiran en la millora del servei? per què no es destinen als usuaris com a ”indemnització” del mal servei? Per què Renfe retorna els bitllets pel retard i els... Llegir més usuaris de la #hispanofail patim les conseqüències del mal servei sense més?
Va home va!
Manresans, benvinguts al club! Aviam si l’alcalde de Manresa ens arregla la Hispano Igualadina d’una vegada!
Doncs això!
Menys tuits i més millores en el servei, sr Castells!
Mònica de Sangenís Aragonès
Vilafranca del penedes
23 de desembre 2016.09:40h
Teniu sort els d’Igualdada que el vostre Ajuntament s’impliqui per garantir la qualitat del servei. Aquesta empresa opera de la mateixa manera en totes les línies i jo, com a usuària de la... Llegir més línia Vilafranca Barcelona, cada dia em veig afectada pel retard dels autobusos de la tarda que aquesta setmana han arribat a superar els 45 minuts en l’autobús que hauria de sortir de Barcelona a les 19:10h.