//Plugins sense CDN ?>
Passats els tràmits de l'estudi ambiental i l'estudi informatiu, es procedirà a la licitació de l'enllaç de la Ronda Sud. Com es va anunciar el passat febrer, la nova infraestructura s'harmonitzarà amb l'actual via per a vianants i bicicletes.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha engegat la licitació del nou enllaç d'Igualada a la ronda Sud (C-37). L'import d'aquesta licitació són 261.000 euros, amb un termini de vuit mesos. Aquesta actuació, que comporta una inversió estimada en 12 milions d'euros, permetrà dotar la població d'un accés més ràpid i directe a la via, que ara mateix no té cap accés que connecti amb la capital de l'Anoia.
El nou accés, que s'ubicarà entre els actuals enllaços de Sant Maure i de Vilanova del Camí, comptarà amb dues rotondes i un vial d'un quilòmetre. Aquest vial tindrà dos carrils, un per sentit, de 3,50 metres d'amplada i dos vorals d'1 metre cadascun. Com es va avançar el febrer, el traçat inclou dos viaductes per salvar la riera Garrigosa, primer, amb una longitud d'uns 40 metres i el riu Anoia, després, amb una estructura d'uns 125 metres. Un cop passat el riu Anoia, el traçat connecta amb la trama urbana d'Igualada; en concret, amb el carrer del Rec, a l'altura del carrer Misericòrdia.
En coordinació amb el consistori igualadí, s'ha plantejat la continuació de l'actual via per a vianants i bicicletes pel costat sud del carrer del Rec. Passarà a diferent nivell respecte dels vehicles. La ronda Sud d'Igualada té sis quilòmetres de longitud i discorre des de Santa Margarida de Montbui fins a Vilanova del Camí. En el tram més proper a Igualada, la ronda té dos accessos: el de Sant Maure i el de Vilanova Sud. Així, per exemple, els conductors que accedeixen a la ronda per Vilanova del Camí han d'arribar a l'enllaç de Sant Maure (en sentit est‐oest) i després circular per la C‐37z per l'interior de la xarxa viària urbana fins arribar al centre d'Igualada. Així, aquesta actuació, a més d'una millora de l'accessibilitat, comportarà una redistribució dels trànsits a l'entorn de la ciutat d'Igualada i permetrà alliberar de trànsit de pas l'interior del nucli urbà.