TORNAR

La Generalitat treu a informació pública el projecte de millora de l'Eix Diagonal

La inversió estimada és de 101 milions d’euros en total

societat
Dimarts, 11 desembre 2018. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Com s'anunciava l'estiu passat, el projecte preveu la construcció d'un tercer carril entre Vilafranca i Capellades i el desdoblament de la carretera entre Capellades i Igualada. Els terminis que va fixar la Generalitat per finalitzar l'obra, pel 2022.

Una inversió rècord, 101 milions d'euros, per acabar amb una de les carreteres amb major sinistralitat del territori. La Generalitat ha tret a informació pública la reforma de la C-15 entre Igualada i Vilafranca. La infraestructura ha experimentat un creixement acumulat del volum de vehicles del 35% des de la seva posada en funcionament, amb uns percentatges anuals força per sobre de la mitjana a Catalunya. Enguany, al tram entre Vilafranca i Igualada, s'hi va produir un greu accident mortal, amb tres víctimes.

La reforma es diferenciarà en dos trams. Primer el que hi ha de la capital penedesenca fins a Capellades: el tram té una longitud de prop de 24 quilòmetres. Registra un trànsit de més de 15.000 vehicles diaris. La solució proposada és la implantació d'un tercer carril a la carretera, de manera que quedi una secció 2+1. La Generalitat defensa que aquest model és una solució òptima per a intensitats de fins a 25.000 vehicles/dia i permet ampliar els trams on es pot avançar –en aquest cas, d'un 20% a un 50%– i millorar-hi les condicions de seguretat en aquesta maniobra.

En aquest tram s'hi situarà, doncs, una barrera física, de manera que s'evita el risc de patir un xoc frontal o frontolateral, que pot tenir conseqüències molt greus. Les zones d'avançament es distribuiran alternadament amb intervals regulars i equilibradament al 50% per sentit. D'altra banda, en cas d'incidència, la calçada d'un sol carril tindrà l'amplada suficient per a permetre el creuament de dos vehicles. Aquesta solució és compatible amb un futur desdoblament de la carretera, si fos necessari.

Aquest any es va pintar una línia separadora a la C-15En el cas del tram entre Capellades i Igualada, "és el que té més trànsit de tot el corredor on s'actuarà". La intensitat mitjana diària és d'uns 20.000 vehicles diaris i arriba a puntes de 24.000 durant l'estiu. Per adaptar aquest àmbit de l'Eix al trànsit que té actualment i al creixement previst, alhora que millorar-hi la funcionalitat i la seguretat, la solució que s'adoptarà és la del desdoblament per assolir dos carrils per sentit de la circulació (secció 2+2). En la major part del recorregut, s'aprofitarà la carretera actual per a formar els dos nous carrils de circulació, tret d'un tram d'orografia complexa, on la carretera va en paral·lel, entre el riu Anoia, a un costat, i la línia de Ferrocarrils de la Generalitat, a l'altre.

La previsió pel sector entre els enllaços de Capellades i la Pobla de Claramunt, és la construcció d'una calçada, amb els dos nous carrils, separada de l'actual a diferent nivell i que se situarà per sobre de la línia d'FGC mitjançant una estructura de nova construcció tipus pèrgola, d'1 quilòmetre de longitud i d'una amplada variable entre 11,5 i 23 metres. Aquesta solució tècnica vol minimitzar l'impacte en l'entorn i l'afectació en el curs fluvial. D'aquesta manera, la carretera actual passarà a ser la calçada sentit Vilafranca del Penedès de la nova via desdoblada i la nova calçada Igualada serà la construïda sobre la línia del ferrocarril.

 


1 Comentaris

a

antoni

igualada

11 de desembre 2018.21:57h

Respondre

quantes setmanes més s’ha d’esperar per a que estigui arreglada l’entrada a igualada venint de l’autovia desde lleida? anem pels 15 dies ja, no està malament, tan gran era el forat? tan... Llegir més lents són tots plegats? que no s’han ficat d’acord amb qui ha de ficar el quitrà? o amb la ”pernada” pertinent????

o es torna a complir aquella frase tan maca del desgraciat de jutje que portava la fiscalia anticorrupció a catalunya amb el ministre català d’interior de les hemos destrozado las carreteras también??

salut i llibertat !!!!

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.