//Plugins sense CDN ?>
S'impulsa precisament des de la delegació del Govern espanyol contra la Violència de Gènere, i pretén donar resposta a la demanda d'informació que s'ha detectat per part dels homes a l'entorn d'aquests temes. Així, aquest servei d'informació i orientació ha de permetre resoldre dubtes sobre la corresponsabilitat en la cura dels fills i en les tasques domèstiques; sobre les separacions o també els divorcis; també sobre les relacions entre pares i fills; la salut sexual; i fins i tot la resolució de conflictes i crisis de parella. Hi haurà un grup de dones i homes especialment format per a aquesta tasca, que atendrà el servei intentant ajustar-se a les diverses situacions que plantegin els usuaris. Si una cosa es vol deixar clara, malgrat tot, és que no estem parlant d'un telèfon per a maltractadors.
El que s'intenta al capdavall és que també el sector masculí s'incorpori a la lluita per a la igualtat entre homes i dones, ajudant-los a resoldre d'una forma cívica les situacions conflictives que es puguin produir a la parella. Una iniciativa amb la qual, des del Ministeri d'Igualtat, es vol ajudar a fixar les bases d'un nou model de masculinitat que s'adapti a la societat del segle XXI, adaptant-se als nous rols i anant més enllà del que sovint s'han considerat "rols tradicionals". Per desenvolupar el projecte s'ha seguit l'exemple i experiència del Govern noruec, país on aquest telèfon ja està implantat. De forma paral•lela també funcionarà un servei similar on-line.
Fins ara un altre dels tòpics deia que eren les dones les qui es passaven més temps enganxades al mòbil, parlant a tothora i amb qui convingués, fent anar el picarol sense parar... Si ha de servir perquè es posin al dia en determinats temes relacionats amb la igualtat de gènere i s'impliquin més en determinades tasques... ja estaria bé que ara fossin ells els qui es passessin hores enganxats al telèfon, oi?
Oriol Solà i Prat