//Plugins sense CDN ?>
En les darreres hores s'ha obert el servei #hispanofail a les línies d'Igualada -Universitat Autònoma i Vilafranca del Penedès - Barcelona, sumant-se així a la ja existent d'Igualada - Barcelona.
Aquesta eina gratuïta desenvolupada per l'empresa igualadina Creagia, permet als usuaris de les línies de transport públic esmentades tramitar denúncies per les incidències esdevingudes arran del mal funcionament del servei.
En declaracions a anoiadiari.cat, un dels impulsors de l'hispanofail, Ismael Miñano, ha explicat que el seu desig inicial era que 'l'hispanofail fos un servei de curta durada perquè esperàvem que gràcies a la tramitació de queixes, l'empresa reaccionés i posés solució als problemes existents, però lluny d'això veiem que el nombre de queixes augmenta i fins i tot hem hagut d'ampliar el servei a dues línies més".
Les denúncies que recull hispanofail.com són enviades als respectius ajuntaments d'Igualada i Vilafranca que posen aquesta informació en coneixement de la Generalitat de Catalunya a fi i efecte d'informar de les incidències, per una banda, i de demanar responsabilitats per l'altra.
Aprofitant la incorporació de noves línies #hispanofail ha posat a disposició de tothom totes les dades estadístiques captades des de l'entrada en funcionament del servei. Així doncs qualsevol usuari pot accedir a les dades de les tres línies i segmentar-les per períodes temporals segons convingui.
Així veiem com el nombre de denúncies ha anat creixent de manera molt notable en el servei d'Igualada-Barcelona des de que es va estrenar el servei el 4 de juny del 2012, fins ara: s'ha passat de les 5 denúnicies a les 632.
Per tipus de denúncies ens trobem que la major part són de gent que s'ha queixat perquè havia hagut de viatjar dret (208), perquè l'autocar havia passat amb retard (203), perquè no hi havia places suficients (181) , o perquè l'autocar no havia passat (90) . Si sumem totes aquestes xifres ens dóna un total de 682 queixes, cosa que vol dir que alguns usuaris dels 632 totals que han fet servir el servei, s'han queixat alhora de dues incidències diferents (per exemple que l'autocar havia harribat amb retard i alhora qu havia hagut de viatjar dret).
hispanofail.com
Hispanofail.com és una webapp gratuïta desenvolupada per l'empresa Creagia i que es va llençar al públic el passat 4 de juny de 2012. L'eina està pensada pel funcionament amb smartphones però també és accessible des d'ordinadors.
La webapp dóna resposta a la tramitació de queixes per part d'usuaris dels esmentats serveis públics amb problemes històrics, posant de manifest les deficiències del servei i facilitant-ne la seva tramitació.
Maria Carmen Lopez Costa
Vilafranca del Penedes
1 d'agost 2014.17:11h
Soc una usuaria de la linea bcn-vilafranca del penedes i viceversa,han tret el bus de les 15:40,com a canvi d’horari d’estiu,ho entenc,espero el bus de les 16:10 i fan pujar primer els passatgers... Llegir més de reus i pujen quatre persones que van a Vilafranca i quan em toca pujar,el conductor diu que va PLE i m’he d’esperar a les 16:50,sense dinar i amb paciencia, com a usuria en sembla una falta d’atencio i respecte,estic molt enfada i espero prengueu les mesures adients,moltes gracies!!!