//Plugins sense CDN ?>
Recentment va tenir lloc a Saragossa la primera jornada del II Congreso Nacional de Rehabilitación Multimodal y Recuperación intensificada, la qual va reunir més de 300 professionals amb la missió d'adaptar els programes a la nova evidència científica i desenvolupar nous processos assistencials i plantejar noves línies d'investigació. Una tecnologia que a Igualada fa temps que s'aplica i que els professionals de l'Hospital anoienc van detallar als assistents.
La Rehabilitació Multimodal i Recuperació intensificada és un eficient programa que accelera la recuperació de pacients operats. L'Hospital d'Igualada va implementar aquesta metodologia al 2009 per a la cirurgia programada colo-rectal, al 2014 es va aplicar a Cirurgia Ortopèdica i Traumatologia, cirurgia ginecològica i cirurgia gàstrica programada.
Els resultats són "excel·lents". Ara, el centre ha ampliat aquest programa beneficiant-se també els pacients intervinguts d'urgència. Fins al moment s'han inclòs 22 pacients intervinguts d'apendicitis aguda i en el 91% d'aquests malalts van recuperar-se en menys de 24 hores. Durant el Congrés es van elaborar 17 matrius temporals per a l’actualitzaciói nou disseny dels programes de recuperació intensificada, set d'aquests van ser elaborats pels membres del Grup Nacional de Cirurgia d'Urgències, sent, un dels coordinadors quirúrgics, el doctor Xavier Viñas, cirurgià de l'Hospital.
En el congrès que va tenir lloc a Saragossa sobre aquest mètode, la comunicació 'Implementació dels programes E.R.A.S. en la cirurgia d'Urgències' dels doctors Viñas, Molinete, Vega, Camps del Servei de Cirurgia General i de l'Aparell Digestiu va ser seleccionada entre las cinc millors comunicacions del Congrés. Igualment hi va ser present, moderant una taula, el doctor Josep Maria Bausili, cap del Servei d'Anestesiologia i Reanimació del Consorci Sanitari de l'Anoia.
En aquest mateix certamen també hi va participar el personal d'infermeria quel va ser premiat com a millor pòster per la comunicació: 'Implementació d'un model terapèutic de Fastrack (anomenat ara Rehabilitació Multimodal i Recuperació intensificada) en el maneig de l'apendicitis aguda no complicada'.